Mews, maker van een gebruiksvriendelijk platform voor de hotelbranche, heeft de Tech Hero Award gewonnen op CIODAY2024. De prijs wordt uitgereikt aan bedrijven die hun bedrijf hebben opgebouwd rond een digitale kern, waardoor ze zich voortdurend kunnen aanpassen aan veranderingen in de branche en voorop lopen met innovaties.
“Het is verrassend dat een relatief nieuw bedrijf als Mews zo’n groot verschil kan maken in zo’n gevestigde industrie. Om de operatie zo te optimaliseren dat gebruikers in slechts zeven maanden een return on investment hebben, is een enorme prestatie die erkenning verdient”, zei Bernhard van Oranje, voorzitter van de jury.
De ceremonie vond plaats in het NBC te Nieuwegein voor een publiek van technologieleiders. Mews werd geprezen voor zijn innovatieve, gebruiksvriendelijke en schaalbare platform dat hoteliers in staat stelt om hun gasten een vlekkeloos verblijf te bieden.
“Onze reis op weg naar groei de afgelopen 12 jaar is ongelooflijk geweest,” zei Matt Welle, CEO van Mews. “Een decennium geleden waren we slechts met een handjevol mensen dat lange dagen maakte in een kelder, en nu hebben we meer dan 1.200 ongelooflijk getalenteerde mensen die werken over de hele wereld. Het is een geweldig gevoel te zien dat het hele bedrijf dit soort erkenning krijgt en het zal ons alleen maar inspireren te blijven innoveren en door te gaan met het bouwen van meer opmerkelijke technologie.”
Het selectieproces was deels gebaseerd op de Digital Acceleration Index van Boston Consulting Group (BCG), een hulpmiddel voor het beoordelen van digitale capaciteiten dat digitale prestaties vergelijkt met die van branchegenoten, het gemiddelde in de sector en digitale leiders. Er waren ook interviews, pitches en gesprekken met de kandidaten en juryleden.
De prijs is niet de eerste die Mews dit jaar heeft gewonnen. Het werd ook uitgeroepen tot Best PMS bij de HotelTechAwards 2024, World’s Best Independent PMS bij de World Travel Tech Awards 2024, Best Hotel Technology Company 2024 – Europe bij de LuxLife Awards, en de Top 250 Golden Scaler Award, om er een paar te noemen.
Het bedrijf heeft 335 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waaronder Goldman Sachs Alternatives, Kinnevik en Notion.