Hoe Floryn zijn metrics meester is geworden

Fivetran

22 juni 2021

Als er één woord is dat de visie definieert van Marijn van Aerle, CTO en medeoprichter van Floryn, een kredietverstrekker voor het MKB in Nederland, dan is het snelheid. Traditionele banken doen er weken of zelfs maanden over om zakelijke leningen goed te keuren, bij Floryn duurt de tijd tussen de daadwerkelijke aanvraag en het overmaken van geld naar de klant vier uur. “En daar zijn we best trots op”, zegt de CTO.

Hoe krijgt Floryn dit voor elkaar? Tijdens het onboardingproces wordt de potentiële klant gevraagd om zijn bankrekening aan Floryn te koppelen. Vervolgens neemt een door machine learning gedreven proces diens financiële gegevens onder de loep en neemt het direct een beslissing. In sommige gevallen, gevlagd door dit proces, kijkt een medewerker nogmaals naar de gegevens om kostbare fouten te voorkomen. Want: “geld uitlenen is vrij gemakkelijk, het moeilijkste is om het terug te krijgen”, zegt Marijn.

Alle beslissingen genomen door Al en de medewerkers van Floryn worden gestuurd door data. Het bedrijf brengt data uit verschillende bronnen, zoals het eigen platform, Hubspot, LinkedIn en Bing advertising en event tracking bij elkaar en koppelt deze via Fivetran aan zijn data warehouse. Het gebruikt Looker om al deze gegevens te modelleren en te visualiseren. In alle werkkamers hangen tv-schermen met relevante informatie, zodat teams kunnen zien waar ze naartoe werken, legt Marijn van Aerle uit.

In dit webinar (Engels) legt de CTO uit hoe ze bij Floryn werken met dataprocessen en deelt hij zijn learnings. In de tweede helft is er een Q&A. De presentatie omvat vier verschillende use-cases:

  • Marketingkosten en ROI
  • Risicobewaking
  • Machine learning-modellen
  • Klantenbehoud

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Paper

Wil je meer weten over data-integratie? We hebben een zeer toegankelijke paper over dit onderwerp. Als je hieronder je contactgegevens achterlaat, sturen we direct een downloadlink naar je mailbox.

    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    Groeien versus schalen: lessen uit de bereiding van de perfecte risotto

    Groeien versus schalen: lessen uit de bereiding van de perfecte risotto

    Data-gedreven organisaties worstelen regelmatig met de vraag hoe zij hun data-ecosysteem effectief kunnen laten groeien zonder dit ten koste gaat van de flexibiliteit en wendbaarheid. ABN AMRO Hypotheken Groep – Data Services Platform heeft ervaren dat het antwoord verrassend genoeg te vinden is in de keuken.

    Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

    Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

    Traditionele jaarlijkse planningsmethoden schieten vaak tekort, waardoor besluitvormers achterblijven met verouderde gegevens, ontoegankelijke informatie en beperkte reactiviteit. Rolling planning stemt management van resources en financiën af op run en change om tred te houden met de marktrealiteit.

    Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

    Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

    Voor bedrijven, organisaties en overheden is het van groot belang te reageren op de kansen en bedreigingen van digitale vooruitgang. Maar hoe zorg je voor een toekomstbestendige strategie? Wolter Lemstra, kerndocent Digital Strategy and Transformation bij Nyenrode Business Universiteit, geeft vijf tips.