Hoe Floryn zijn metrics meester is geworden

Fivetran

22 juni 2021

Als er één woord is dat de visie definieert van Marijn van Aerle, CTO en medeoprichter van Floryn, een kredietverstrekker voor het MKB in Nederland, dan is het snelheid. Traditionele banken doen er weken of zelfs maanden over om zakelijke leningen goed te keuren, bij Floryn duurt de tijd tussen de daadwerkelijke aanvraag en het overmaken van geld naar de klant vier uur. “En daar zijn we best trots op”, zegt de CTO.

Hoe krijgt Floryn dit voor elkaar? Tijdens het onboardingproces wordt de potentiële klant gevraagd om zijn bankrekening aan Floryn te koppelen. Vervolgens neemt een door machine learning gedreven proces diens financiële gegevens onder de loep en neemt het direct een beslissing. In sommige gevallen, gevlagd door dit proces, kijkt een medewerker nogmaals naar de gegevens om kostbare fouten te voorkomen. Want: “geld uitlenen is vrij gemakkelijk, het moeilijkste is om het terug te krijgen”, zegt Marijn.

Alle beslissingen genomen door Al en de medewerkers van Floryn worden gestuurd door data. Het bedrijf brengt data uit verschillende bronnen, zoals het eigen platform, Hubspot, LinkedIn en Bing advertising en event tracking bij elkaar en koppelt deze via Fivetran aan zijn data warehouse. Het gebruikt Looker om al deze gegevens te modelleren en te visualiseren. In alle werkkamers hangen tv-schermen met relevante informatie, zodat teams kunnen zien waar ze naartoe werken, legt Marijn van Aerle uit.

In dit webinar (Engels) legt de CTO uit hoe ze bij Floryn werken met dataprocessen en deelt hij zijn learnings. In de tweede helft is er een Q&A. De presentatie omvat vier verschillende use-cases:

  • Marketingkosten en ROI
  • Risicobewaking
  • Machine learning-modellen
  • Klantenbehoud

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Paper

Wil je meer weten over data-integratie? We hebben een zeer toegankelijke paper over dit onderwerp. Als je hieronder je contactgegevens achterlaat, sturen we direct een downloadlink naar je mailbox.

    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    De grote uitdaging van duurzaamheidsdata oplossen

    De grote uitdaging van duurzaamheidsdata oplossen

    Een goed besluit is gebaseerd op goede data. Bedrijven moeten zich dan ook afvragen: hebben we deze data? Hoe krijgen we er toegang toe? Wie is er verantwoordelijk voor? In deze paper delen we hoe CIO’s en datamanagers de uitdaging van duurzaamheidsdata kunnen tackelen.

    Automatisering: waar staan we, wat zijn de uitdagingen en waar gaan we heen?

    Automatisering: waar staan we, wat zijn de uitdagingen en waar gaan we heen?

    Bedrijven versnellen het gebruik van AI en automatisering. Niet verwonderlijk dus dat 90 procent van de IT-beslissers in alle industriële sectoren van plan is om extra automatisering, inclusief AI, te implementeren. En dat doen ze in rap tempo. Digitate deed onderzoek naar waar bedrijven nu staan met automatisering en wat IT-beslissers verwachten.

    Hoe moderne DCIM bijdraagt aan het succes van de CIO

    Hoe moderne DCIM bijdraagt aan het succes van de CIO

    CIO’s spelen steeds vaker een leidende rol bij het digitaliseren van bedrijfsactiviteiten, waardoor zijn of haar positie belangrijker en complexer is geworden. Maar de traditionele rol van de CIO, namelijk het leveren van IT-diensten, vraagt ook meer aandacht door de sterk gedistribueerde, hybride IT omgeving.

    ‘Behaal het gewenste resultaat en impact door AI collectief aan te pakken’

    ‘Behaal het gewenste resultaat en impact door AI collectief aan te pakken’

    De hoeveelheid data die wordt beheerd en nodig is voor het runnen van een bedrijf groeit exponentieel. Het vormt het kloppend hart van de meeste bedrijven. Het genereren en beheren van grote hoeveelheden data is echter niet genoeg. Daar weet Rajiv Nayan, Vice President en General Manager bij Digitate, softwareleverancier van AIOps-oplossingen, alles van.