Hoe Floryn zijn metrics meester is geworden

Fivetran

22 juni 2021

Als er één woord is dat de visie definieert van Marijn van Aerle, CTO en medeoprichter van Floryn, een kredietverstrekker voor het MKB in Nederland, dan is het snelheid. Traditionele banken doen er weken of zelfs maanden over om zakelijke leningen goed te keuren, bij Floryn duurt de tijd tussen de daadwerkelijke aanvraag en het overmaken van geld naar de klant vier uur. “En daar zijn we best trots op”, zegt de CTO.

Hoe krijgt Floryn dit voor elkaar? Tijdens het onboardingproces wordt de potentiële klant gevraagd om zijn bankrekening aan Floryn te koppelen. Vervolgens neemt een door machine learning gedreven proces diens financiële gegevens onder de loep en neemt het direct een beslissing. In sommige gevallen, gevlagd door dit proces, kijkt een medewerker nogmaals naar de gegevens om kostbare fouten te voorkomen. Want: “geld uitlenen is vrij gemakkelijk, het moeilijkste is om het terug te krijgen”, zegt Marijn.

Alle beslissingen genomen door Al en de medewerkers van Floryn worden gestuurd door data. Het bedrijf brengt data uit verschillende bronnen, zoals het eigen platform, Hubspot, LinkedIn en Bing advertising en event tracking bij elkaar en koppelt deze via Fivetran aan zijn data warehouse. Het gebruikt Looker om al deze gegevens te modelleren en te visualiseren. In alle werkkamers hangen tv-schermen met relevante informatie, zodat teams kunnen zien waar ze naartoe werken, legt Marijn van Aerle uit.

In dit webinar (Engels) legt de CTO uit hoe ze bij Floryn werken met dataprocessen en deelt hij zijn learnings. In de tweede helft is er een Q&A. De presentatie omvat vier verschillende use-cases:

  • Marketingkosten en ROI
  • Risicobewaking
  • Machine learning-modellen
  • Klantenbehoud

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Paper

Wil je meer weten over data-integratie? We hebben een zeer toegankelijke paper over dit onderwerp. Als je hieronder je contactgegevens achterlaat, sturen we direct een downloadlink naar je mailbox.

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

[/su_column][/su_row]

Gerelateerde artikelen

‘Een samenwerking die het beste naar boven haalt’

‘Een samenwerking die het beste naar boven haalt’

Fiveºdegrees lanceerde in 2021 een volledig cloud-native variant van zijn core-banking product voor financiële instellingen. Cruciaal bij de ontwikkeling van het nieuwe platform was het partnership met Levi9. “Precies de wisselwerking die we nodig hadden”, zeggen CEO Martijn Hohmann en CTO Jeffrey Severijn.

De vier grootste cloud-uitdagingen en hoe zichtbaarheid kan helpen

De vier grootste cloud-uitdagingen en hoe zichtbaarheid kan helpen

Toen er nog geen sprake was van een pandemie, werd er al steeds meer gewerkt met de cloud. Sindsdien is de hoeveelheid activiteit in de cloud zeer sterk toegenomen, mede doordat veel organisaties permanent zijn overgestapt op hybride werken. Uit een recent onderzoek...

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Vandaag de dag is de digitale experience bepalend voor al onze interacties met zowel collega’s als bedrijven. Het streven naar perfecte digitale kanalen heeft bijgedragen aan betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten, maar de toegenomen complexiteit heeft het leven van de IT-afdeling er niet gemakkelijker op gemaakt.

Zes tips om b2b van waarde te laten zijn in de platformeconomie

Zes tips om b2b van waarde te laten zijn in de platformeconomie

Platformen hebben al veel bekendheid gewonnen. Zo kun je als consument eenvoudig een taxiritje boeken of zelfs een huis kopen zonder tussenkomst van een makelaar. Maar in de business-to-businessmarkt zijn organisaties nog zoekende hoe ze met platformen van waarde kunnen zijn.