Hoe Floryn zijn metrics meester is geworden

Fivetran

22 juni 2021

Als er één woord is dat de visie definieert van Marijn van Aerle, CTO en medeoprichter van Floryn, een kredietverstrekker voor het MKB in Nederland, dan is het snelheid. Traditionele banken doen er weken of zelfs maanden over om zakelijke leningen goed te keuren, bij Floryn duurt de tijd tussen de daadwerkelijke aanvraag en het overmaken van geld naar de klant vier uur. “En daar zijn we best trots op”, zegt de CTO.

Hoe krijgt Floryn dit voor elkaar? Tijdens het onboardingproces wordt de potentiële klant gevraagd om zijn bankrekening aan Floryn te koppelen. Vervolgens neemt een door machine learning gedreven proces diens financiële gegevens onder de loep en neemt het direct een beslissing. In sommige gevallen, gevlagd door dit proces, kijkt een medewerker nogmaals naar de gegevens om kostbare fouten te voorkomen. Want: “geld uitlenen is vrij gemakkelijk, het moeilijkste is om het terug te krijgen”, zegt Marijn.

Alle beslissingen genomen door Al en de medewerkers van Floryn worden gestuurd door data. Het bedrijf brengt data uit verschillende bronnen, zoals het eigen platform, Hubspot, LinkedIn en Bing advertising en event tracking bij elkaar en koppelt deze via Fivetran aan zijn data warehouse. Het gebruikt Looker om al deze gegevens te modelleren en te visualiseren. In alle werkkamers hangen tv-schermen met relevante informatie, zodat teams kunnen zien waar ze naartoe werken, legt Marijn van Aerle uit.

In dit webinar (Engels) legt de CTO uit hoe ze bij Floryn werken met dataprocessen en deelt hij zijn learnings. In de tweede helft is er een Q&A. De presentatie omvat vier verschillende use-cases:

  • Marketingkosten en ROI
  • Risicobewaking
  • Machine learning-modellen
  • Klantenbehoud

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Paper

Wil je meer weten over data-integratie? We hebben een zeer toegankelijke paper over dit onderwerp. Als je hieronder je contactgegevens achterlaat, sturen we direct een downloadlink naar je mailbox.

    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    Regelgeving voor generatieve AI – wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen

    Regelgeving voor generatieve AI – wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen

    Van het boosten van productiviteit tot het navigeren door complexe regelgeving, GAI is cruciaal voor elke vooruitstrevende CIO. Duik dieper in de evolutie sinds de lancering van ChatGPT en blijf op de hoogte van wereldwijde beleidsveranderingen. Zorg dat je niet alleen meekomt, maar ook vooroploopt.

    Harnessing AI to improve cyber resilience

    Harnessing AI to improve cyber resilience

    An expanding attack surface and complexity of threats continue to increase business risks. For most CIOs and CISOs, AI and cyber resilience dominate discussions with the board. AI can disrupt businesses in a positive (or negative) manner, but applied with cybersecurity, it can be a formidable ingredient to achieve levels of cyber resilience unseen before.

    Ontdek generatieve AI en keer het tij bij ontevreden klanten

    Ontdek generatieve AI en keer het tij bij ontevreden klanten

    Klanttevredenheid lijdt onder gebrekkige service. Een tekort aan ‘virtuele empathie’ en verspreide klantdata zijn knelpunten. Generatieve AI kan uitkomst bieden, denk aan slimmere chatbots, geautomatiseerde kennisartikelen en expertinschakeling voor complexe problemen.