AWS versterkt de innovatie van zijn partners

AWS

24 februari 2022

AWS Marketplace, een digitale ‘catalogus’ voor het kopen en verkopen van applicaties gebouwd op Amazon Web Services (AWS), is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot meer dan 12.000 services voor data, professionele services en software. Deze producten en diensten variëren van computing, storage, tot databases en zeer gespecialiseerde diensten zoals machine learning (ML). Het is een bewijs van het belang van de cloud in het algemeen en het zwaargewicht dat AWS is geworden.

Bedrijven over de hele wereld hebben de cloud omarmd, vaak met de hulp van gespecialiseerde partners. “We hebben gezien dat consultingpartners die deel uitmaakten van het ecosysteem, het voor ondernemingen echt gemakkelijker maakten om een ​​technologie te adopteren, te begrijpen en te migreren”, zegt Nicolas Pujol, ISV Partner Management Leader voor EMEA. En, gemak van migratie is belangrijk: “Hoe sneller organisaties migreren, hoe sneller ze profiteren van de TCO, de tijdwinst en de innovatie.”

De meeste oplossingen op de digitale marktplaats worden ontwikkeld door derden, in het bijzonder AWS Partners. AWS Marketplace brengt zowel de consulting partner community samen als softwarebedrijven die op AWS hebben gebouwd. Er zijn ook bedrijven in de consultancy die software maken, zegt Pujol. “Het wordt een beetje een gemengd beeld.”

“Onze Partner Paths zijn bedoeld om de partnergemeenschap meer flexibiliteit te bieden door het mogelijk te maken om meer dan één pad te kiezen.” AWS Partner Paths helpen bedrijven bij het navigeren van resources, benefits en programma’s van AWS. Ze ondersteunen het klantenaanbod van een partner op het gebied van software, hardware, services, training en distributie.

Partner-expertise

Klanten zoeken ook naar de juiste competenties. “Als ondernemingen naar de cloud willen overstappen, zoeken ze meestal naar experts. Ze zijn in wezen op zoek naar twee soorten expertise: verticale expertise en specialisatie in use-cases.”

Partners zijn bijvoorbeeld gespecialiseerd in life science-competenties of overheidscompetenties en combineren deze met gespecialiseerde dienstverlening aan klanten in deze sectoren. “Dit versnelt de migratie naar de cloud echt, omdat je een adviespartner hebt die jouw business begrijpt.”

Een ander voorbeeld is een onderneming met eigen in-house data- en analyse-expertise die wil migreren. “Ze gaan op zoek naar een adviespartner die dataspecialist is. Niet elke consulting partner kan diensten met een bepaalde diepgang bieden”, zegt Pujol. “We valideren in wezen de capabilities van partners en maken ze vervolgens doorzoekbaar voor klanten om deze adviespartners te identificeren. En we zien dat het een groot verschil maakt.”

Industry Cloud

Om de cloud nog toegankelijker te maken voor bepaalde sectoren, biedt AWS cloudoplossingen per sector. Dit plaatst het hele cloudaanbod in een verticale oplossing: “Je kunt nadenken over alle dingen die AWS doet voor de biowetenschappen of de auto-industrie. Je hebt een verzameling AWS-services, of het nu in rekenkracht of opslag is, op maat gemaakt voor klanten, evenals partnercompetenties en branchespecifieke oplossingen die beschikbaar zijn via AWS Marketplace. Samen vormen deze een oplossing die relevant is voor een bepaald type klant.”

Snelheid en agility

“Als je kijkt naar de pure innovatie die van AWS komt, denk ik dat dat een onderscheidende factor is. We hebben niet alleen native services, maar binnen deze maken we onderscheid in specifieke functionaliteiten die de AWS-productteams blijven toevoegen. Ik denk dat het productteam in het afgelopen jaar bijna 2.000 innovaties heeft toegevoegd. Dat zorgt voor zeer snelle innovatie in vergelijking met legacy-technologieën.”

Over innovatie gesproken, in de nabije toekomst is het waarschijnlijk dat machine learning onderdeel zal zijn van elk bedrijfsproces, zegt Pujol. “Toekomstgerichte ondernemingen proberen erachter te komen hoe ze hun clouddiensten, met de besparingen en de flexibiliteit die ze brengen, naar een hoger niveau kunnen tillen.”

Security

“We investeren in security bij elk product dat we ontwikkelen. En we hebben een shared responsibility model. Wij beveiligen de infrastructuur, het besturingssysteem waarop de applicaties draaien en van daaruit geven we controle aan onze klanten. Een niveau boven  het besturingssysteem, hebben klanten de mogelijkheid om te ontwikkelen, de mogelijkheid om data zichtbaar te maken, applicaties te bouwen en eigenaar te zijn van het eindresultaat. Dat noemen we gedeelde verantwoordelijkheid. Ik denk dat het belangrijk is dat klanten dit begrijpen en dat het betere resultaten oplevert voor iedereen.”

Organisaties die clouddiensten op de juiste manier inzetten, geven hun winst door aan anderen. “Klanten ontdekken, wanneer ze beginnen met AWS en wanneer ze gebruikmaken van de kracht van partners en AWS Marketplace, dat ze hun klanten meer te bieden hebben. AWS stimuleert innovatie voor deze bedrijven en stelt hen in staat kosten te besparen”, zegt Pujol. “De cloud is in wezen een manier om aan een ​​beter bedrijf te bouwen. We kijken ernaar uit om met ondernemingen samen te werken die opereren op het hoogste niveau.”

Cloud Journey paper

Gesteund door de CIO-gemeenschap en de drie partners Amazon Web Services, Cognizant en Rackspace Technology heeft ICT Media een peer-to-peer community ingericht: Cloud Journey. Het doel van dit programma is de ervaringen met de transitie naar de cloud vast te leggen en te delen. Hieronder kun je de tweede paper downloaden die onder dit programma is gepubliceerd.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

    .

    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    Navigeren door cyberbedreigingen: de opkomst van SSFN

    Navigeren door cyberbedreigingen: de opkomst van SSFN

    Internationale financiële instellingen die niet overstappen op SSFN zullen beperkingen ondervinden in hun mogelijkheden om transacties uit te voeren binnen Zwitserland. SSFN biedt niet alleen betere beveiligingsmaatregelen, maar ook betrouwbare en flexibele diensten cruciaal voor een consistente klantervaring.

    Hoe bedrijven de transformerende kracht van de cloud ontsluiten

    Hoe bedrijven de transformerende kracht van de cloud ontsluiten

    Bedrijven willen investeren in geavanceerde technologieën om hun concurrentievoordeel te behouden. Dat blijkt uit PwC’s EMEA Cloud Business Survey 2023, een onderzoek onder 2.209 bedrijfs- en technische leiders van bedrijven uit verschillende sectoren in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA).

    De grote uitdaging van duurzaamheidsdata oplossen

    De grote uitdaging van duurzaamheidsdata oplossen

    Een goed besluit is gebaseerd op goede data. Bedrijven moeten zich dan ook afvragen: hebben we deze data? Hoe krijgen we er toegang toe? Wie is er verantwoordelijk voor? In deze paper delen we hoe CIO’s en datamanagers de uitdaging van duurzaamheidsdata kunnen tackelen.