Waarom CIAM onontbeerlijk is voor een goede CX en security

Okta

25 november 2021

In het dagelijks leven maakt bijna iedereen gebruik van customer identity and access management (CIAM). Je logt in op een website om concertkaartjes te kopen of gebruikt je sociale media-account om in te loggen bij een webwinkel. Of je bevestigt je identiteit voor online bankieren met je telefoon.

Je ervaringen zullen ongetwijfeld van wisselende kwaliteit zijn. We hebben allemaal wel eens tal van hindernissen moeten nemen om een ​​eenvoudige transactie te voltooien. Wanneer een transactie echter naadloos en frictieloos is, herkennen we dit direct.

Bedrijven en organisaties hebben een moderne CIAM-oplossing nodig om te zorgen voor zo’n naadloze, frictieloze omnichannel ervaring om hun klanten, waar die zich ook bevinden, 24×7 te kunnen bedienen. CIAM is de eerste stap in de customer journey voor veel apps, websites en portals, dus het is van cruciaal belang voor de klantervaring.

CIAM biedt een digitale identity layer die kan worden opgenomen in apps, websites en portals voor consumenten. De technologie helpt klanten te identificeren en bepaalt tot welke services zij toegang hebben, inclusief apps, portals en websites. CIAM omvat niet alleen de login-ervaring, maar ook het registratie- en aanmeldproces gedurende de hele customer journey.

Een slechte CIAM-ervaring kan je klanten doen omkijken naar een concurrent die een betere klantervaring biedt. Daarentegen zorgt een goede ervaring met customer identity and access management ervoor dat je klanten blijven terugkeren.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Ebook

Meer weten over een goede inzet van CIAM? Je ontvangt het ebook Customer Identity & Access Management (CIAM) for Dummies direct in je mailbox.


    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    DORA belastend voor CISO’s

    DORA belastend voor CISO’s

    De Europese Digital Operational Resilience Act (DORA) moet organisaties weerbaarder maken. Dat gaat, zeker in de financiële sector, gepaard met een hoge belasting van CISO’s én hoge kosten, waarvan CISO’s weer vinden dat deze niet voldoende zijn om de doelstellingen qua weerbaarheid te halen. Hierop duiden de uitkomsten van een enquête in opdracht van Rubrik.

    Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

    Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

    Traditionele jaarlijkse planningsmethoden schieten vaak tekort, waardoor besluitvormers achterblijven met verouderde gegevens, ontoegankelijke informatie en beperkte reactiviteit. Rolling planning stemt management van resources en financiën af op run en change om tred te houden met de marktrealiteit.

    Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

    Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

    Voor bedrijven, organisaties en overheden is het van groot belang te reageren op de kansen en bedreigingen van digitale vooruitgang. Maar hoe zorg je voor een toekomstbestendige strategie? Wolter Lemstra, kerndocent Digital Strategy and Transformation bij Nyenrode Business Universiteit, geeft vijf tips.

    Wordt hacktivisme de nieuwe grote cyberdreiging?

    Wordt hacktivisme de nieuwe grote cyberdreiging?

    Een pro-Russische hacktivistengroep heeft sinds maart 2022 meer dan 6.600 aanvallen opgeëist, bijna uitsluitend gericht op Europese landen. Hacktivisten waren verantwoordelijk voor bijna een kwart van de geavanceerde “categorie 2”-aanvallen gericht op OT.