Waarom CIAM onontbeerlijk is voor een goede CX en security

Okta

25 november 2021

In het dagelijks leven maakt bijna iedereen gebruik van customer identity and access management (CIAM). Je logt in op een website om concertkaartjes te kopen of gebruikt je sociale media-account om in te loggen bij een webwinkel. Of je bevestigt je identiteit voor online bankieren met je telefoon.

Je ervaringen zullen ongetwijfeld van wisselende kwaliteit zijn. We hebben allemaal wel eens tal van hindernissen moeten nemen om een ​​eenvoudige transactie te voltooien. Wanneer een transactie echter naadloos en frictieloos is, herkennen we dit direct.

Bedrijven en organisaties hebben een moderne CIAM-oplossing nodig om te zorgen voor zo’n naadloze, frictieloze omnichannel ervaring om hun klanten, waar die zich ook bevinden, 24×7 te kunnen bedienen. CIAM is de eerste stap in de customer journey voor veel apps, websites en portals, dus het is van cruciaal belang voor de klantervaring.

CIAM biedt een digitale identity layer die kan worden opgenomen in apps, websites en portals voor consumenten. De technologie helpt klanten te identificeren en bepaalt tot welke services zij toegang hebben, inclusief apps, portals en websites. CIAM omvat niet alleen de login-ervaring, maar ook het registratie- en aanmeldproces gedurende de hele customer journey.

Een slechte CIAM-ervaring kan je klanten doen omkijken naar een concurrent die een betere klantervaring biedt. Daarentegen zorgt een goede ervaring met customer identity and access management ervoor dat je klanten blijven terugkeren.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Ebook

Meer weten over een goede inzet van CIAM? Je ontvangt het ebook Customer Identity & Access Management (CIAM) for Dummies direct in je mailbox. [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]
[/su_column][/su_row]

Gerelateerde artikelen

CxO: ontdek de use cases van 5G

CxO: ontdek de use cases van 5G

Voorbeelden van 5G-toepassingen te over. Maar het lijken wel steeds dezelfde. 5G is niet alleen geschikt voor toepassingen waarbij robots worden aangestuurd. Daardoor blijven veel best practices onder de radar. Neem de regie en ontdek de use cases voor je eigen organisatie.

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Dinsdag 28 juni organiseerde Salesforce in de Utrechtse Werkspoorkathedraal het Salesforce Live event, met meer dan tweeduizend bezoekers. Deelnemende bedrijven deelden hier hun verhalen over hoe ze digitale tooling gebruiken om voor te blijven in hun markt. Innoverende partijen baseren hun succes steeds vaker op betere gesprekken met hun klanten, gebaseerd op een 360-graden beeld van deze klanten met een ‘single source of truth’. Met enkele Nederlandse klanten werd tijdens dit event gedemonstreerd hoe dit eruit kan zien.

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

De opkomst van de public cloud heeft een snelle vlucht genomen. De marketingmachine daarachter heeft daarbij goed zijn best gedaan. Zo vergaarde de public cloud al een aantal jaren bekendheid als snel, makkelijk, goedkoper en flexibel. Er is echter ook een keerzijde,...

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Steeds meer bedrijven zetten niet alleen technologie in om cyberaanvallen zoveel mogelijk af te wenden, maar focussen ook op de menselijke factor in cybersecurity. Met recht. Een onderzoek van Stanford University en cybersecurityfirma Tessian uit 2020 wijst uit dat...