Waarom CIAM onontbeerlijk is voor een goede CX en security

Okta

25 november 2021

In het dagelijks leven maakt bijna iedereen gebruik van customer identity and access management (CIAM). Je logt in op een website om concertkaartjes te kopen of gebruikt je sociale media-account om in te loggen bij een webwinkel. Of je bevestigt je identiteit voor online bankieren met je telefoon.

Je ervaringen zullen ongetwijfeld van wisselende kwaliteit zijn. We hebben allemaal wel eens tal van hindernissen moeten nemen om een ​​eenvoudige transactie te voltooien. Wanneer een transactie echter naadloos en frictieloos is, herkennen we dit direct.

Bedrijven en organisaties hebben een moderne CIAM-oplossing nodig om te zorgen voor zo’n naadloze, frictieloze omnichannel ervaring om hun klanten, waar die zich ook bevinden, 24×7 te kunnen bedienen. CIAM is de eerste stap in de customer journey voor veel apps, websites en portals, dus het is van cruciaal belang voor de klantervaring.

CIAM biedt een digitale identity layer die kan worden opgenomen in apps, websites en portals voor consumenten. De technologie helpt klanten te identificeren en bepaalt tot welke services zij toegang hebben, inclusief apps, portals en websites. CIAM omvat niet alleen de login-ervaring, maar ook het registratie- en aanmeldproces gedurende de hele customer journey.

Een slechte CIAM-ervaring kan je klanten doen omkijken naar een concurrent die een betere klantervaring biedt. Daarentegen zorgt een goede ervaring met customer identity and access management ervoor dat je klanten blijven terugkeren.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Ebook

Meer weten over een goede inzet van CIAM? Je ontvangt het ebook Customer Identity & Access Management (CIAM) for Dummies direct in je mailbox.


    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    Rapport: kwart cyberaanvallen gericht op OT-systemen

    Rapport: kwart cyberaanvallen gericht op OT-systemen

    Ofschoon bedrijven met OT vorderingen maken op het gebied van cybervolwassenheid, hebben ze met een snel groeiende hoeveelheid aanvallen te maken. Bijna een kwart van alle cyberaanvallen is nu op OT-ststemen gericht.

    De werkelijke kosten van downtime

    De werkelijke kosten van downtime

    Wat gebeurt er als een grote organisatie te maken krijgt met DDoS-aanvallen, softwarestoringen of zelfs een bedrijfsbrede hack? Hoewel de directe kosten van ongeplande downtime gemakkelijk zichtbaar zijn, moeten organisaties de indirecte of verborgen kosten van digitale storingen niet onderschatten.