Waarom CIAM onontbeerlijk is voor een goede CX en security

Okta

25 november 2021

In het dagelijks leven maakt bijna iedereen gebruik van customer identity and access management (CIAM). Je logt in op een website om concertkaartjes te kopen of gebruikt je sociale media-account om in te loggen bij een webwinkel. Of je bevestigt je identiteit voor online bankieren met je telefoon.

Je ervaringen zullen ongetwijfeld van wisselende kwaliteit zijn. We hebben allemaal wel eens tal van hindernissen moeten nemen om een ​​eenvoudige transactie te voltooien. Wanneer een transactie echter naadloos en frictieloos is, herkennen we dit direct.

Bedrijven en organisaties hebben een moderne CIAM-oplossing nodig om te zorgen voor zo’n naadloze, frictieloze omnichannel ervaring om hun klanten, waar die zich ook bevinden, 24×7 te kunnen bedienen. CIAM is de eerste stap in de customer journey voor veel apps, websites en portals, dus het is van cruciaal belang voor de klantervaring.

CIAM biedt een digitale identity layer die kan worden opgenomen in apps, websites en portals voor consumenten. De technologie helpt klanten te identificeren en bepaalt tot welke services zij toegang hebben, inclusief apps, portals en websites. CIAM omvat niet alleen de login-ervaring, maar ook het registratie- en aanmeldproces gedurende de hele customer journey.

Een slechte CIAM-ervaring kan je klanten doen omkijken naar een concurrent die een betere klantervaring biedt. Daarentegen zorgt een goede ervaring met customer identity and access management ervoor dat je klanten blijven terugkeren.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Ebook

Meer weten over een goede inzet van CIAM? Je ontvangt het ebook Customer Identity & Access Management (CIAM) for Dummies direct in je mailbox.


    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    De grote uitdaging van duurzaamheidsdata oplossen

    De grote uitdaging van duurzaamheidsdata oplossen

    Een goed besluit is gebaseerd op goede data. Bedrijven moeten zich dan ook afvragen: hebben we deze data? Hoe krijgen we er toegang toe? Wie is er verantwoordelijk voor? In deze paper delen we hoe CIO’s en datamanagers de uitdaging van duurzaamheidsdata kunnen tackelen.

    Twee derde werknemers gokt met security

    Twee derde werknemers gokt met security

    Ruim twee derde van Nederlandse werknemers brengt de organisatie bewust in gevaar, wat tot ransomware- of malware-infecties, datalekken of financieel verlies leidt. Meer dan vier op de vijf van de onderzochte organisaties maakte in 2023 ten minste één succesvolle aanval mee.

    Overheid lanceert NIS2-Quickscan

    Overheid lanceert NIS2-Quickscan

    Op 29 februari heeft de Rijksoverheid de NIS2-Quickscan gelanceerd waarmee organisaties zich kunnen voorbereiden op de nieuwe Europese NIS2-richtlijn. Deze richtlijn is gericht op het vergroten van de digitale weerbaarheid van bedrijven en organisaties in de EU.

    De 27e PwC CEO Survey: het CEO-gevoel ontcijferd voor de CISO

    De 27e PwC CEO Survey: het CEO-gevoel ontcijferd voor de CISO

    De nieuwste editie van de jaarlijkse PwC CEO Survey biedt een kijkje in de hoofden van CEO’s van over de hele wereld. Verschillende inzichten laten belangrijke veranderingen zien die impact hebben op CISO’s en hun organisaties, die zich zullen moeten aanpassen om concurrerend en compliant te blijven.