Security mag geen belemmering zijn voor innovatie

Goed opgeleide security engineers worden steeds schaarser, de technologie wordt complexer en organisaties willen zich meer richten op business innovatie (zonder concessies te doen aan cybersecurity). Hierdoor ligt het voor de hand dat managed security services populairder worden.

Lange tijd waren organisaties bevreesd om (delen van) hun security omgeving te outsourcen en aan een partner over te laten; kun je zo’n bedrijfskritische component in handen van een externe partij leggen? Hoe kijken organisaties daar nu tegen aan, en dan met name het (IT) management binnen deze ondernemingen? Waarom kiezen organisaties nu wél voor managed security services? En welke belemmeringen zien zij nog? Je kan je ook afvragen welke rol de service provider hierin speelt; doet deze genoeg om het vertrouwen te wekken en wat zouden beide partijen kunnen doen om managed security services sneller te adopteren?

Onderzoek onder Nederlandse IT-beslissers

Deze vragen en meer, hebben wij voorgelegd aan (IT-)managers bij organisaties met meer dan 500 medewerkers. Zo kunnen we een duidelijk beeld schetsen: schatten organisaties de gevaren van ontoereikende cybersecurity op juiste waarde en beseffen zij wat er van hen vereist wordt? Tevens willen wij met dit rapport de zorgen die er nog leven ten aanzien van het outsourcen van security services wegnemen. Vandaag de dag moet je flexibel zijn, moet je kunnen innoveren wanneer de business of de samenleving dat vraagt. Security mag daarbij geen belemmering zijn.

Download de onderzoekspaper (geen registratie nodig).

Gerelateerde artikelen

CxO: ontdek de use cases van 5G

CxO: ontdek de use cases van 5G

Voorbeelden van 5G-toepassingen te over. Maar het lijken wel steeds dezelfde. 5G is niet alleen geschikt voor toepassingen waarbij robots worden aangestuurd. Daardoor blijven veel best practices onder de radar. Neem de regie en ontdek de use cases voor je eigen organisatie.

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Dinsdag 28 juni organiseerde Salesforce in de Utrechtse Werkspoorkathedraal het Salesforce Live event, met meer dan tweeduizend bezoekers. Deelnemende bedrijven deelden hier hun verhalen over hoe ze digitale tooling gebruiken om voor te blijven in hun markt. Innoverende partijen baseren hun succes steeds vaker op betere gesprekken met hun klanten, gebaseerd op een 360-graden beeld van deze klanten met een ‘single source of truth’. Met enkele Nederlandse klanten werd tijdens dit event gedemonstreerd hoe dit eruit kan zien.

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

De opkomst van de public cloud heeft een snelle vlucht genomen. De marketingmachine daarachter heeft daarbij goed zijn best gedaan. Zo vergaarde de public cloud al een aantal jaren bekendheid als snel, makkelijk, goedkoper en flexibel. Er is echter ook een keerzijde,...

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Steeds meer bedrijven zetten niet alleen technologie in om cyberaanvallen zoveel mogelijk af te wenden, maar focussen ook op de menselijke factor in cybersecurity. Met recht. Een onderzoek van Stanford University en cybersecurityfirma Tessian uit 2020 wijst uit dat...