Sessie: presentatie onderzoek cloud maturity

Redactie

11 januari 2022

Het behoeft geen betoog dat 2021 zeer gunstig is geweest voor de cloud. Cloudproviders zagen hun bedrijf groeien door de toegenomen verschuiving van workloads naar hun platforms. Maar hebben afnemers evenveel geprofiteerd?

Klanten van cloudaanbieders, die tijdens het eerste jaar van de pandemie hun best deden om hun processen geschikt te maken voor werken op afstand, gingen in 2021 verder door services toe te voegen, bestaande te verfijnen en hun omgeving beter te beveiligen. Kortom, ze werkten aan hun cloudvolwassenheid. Maar in hoeverre creëren ze echt waarde uit de omarming van clouddiensten?

“DEMYSTIFICEREN VAN ONDERWERPEN ALS DATA EN AI IS ESSENTIEEL OM EEN CLOUD-STRATEGIE MET SUCCES TE IMPLEMENTEREN”

Martijn Koning, voormalig Chief Information Officer bij Alliander

We organiseerden drie Cloud Journey-sessies om het hele jaar door inzichten te krijgen. Beslissers van PVH Corp. (Tommy Hilfiger, Arrow, Calvin Klein), Alliander en Goede Doelen deelden de lessen die ze leerden tijdens hun transities.

Erik Beulen van Tilburg University / TIAS Business school, deelde in november de tussentijdse resultaten van zijn werk over waardecreatie op basis van cloudadoptie. Bij zijn onderzoek is een cloud-volwassenheidsmodel met verschillende volwassenheidsniveaus gedefinieerd en zijn goede praktijken en strategieën onderzocht. Het onderzoek is gebaseerd op een enquête, een pulse-enquête, vier interviews met senior business- en technologieleiders en input van drie webinars.

Nieuwe sessie

Op 1 februari 2022 presenteert Erik tijdens een rondetafelsessie zijn nieuwste bevindingen en een bijbehorende whitepaper in een afsluitende, vierde sessie. Wil je leren van dit onderzoek en van je peers? Meld je dan hieronder aan.

[su_button url=”https://ictmedia.typeform.com/to/p6Sicd?typeform-source=itexecutive.nl” target=”blank” style=”flat” background=”#1e73be” color=”#ffffff” size=”7″ radius=”0″ text_shadow=”0px 0px 0px “]Aanmelden[/su_button]

Over het Cloud Journey-programma

Cloud Journey is een peer-to-peer netwerkprogramma dat C-level executives praktische inzichten en lessons learned biedt om de overstap naar de cloud te maken. Kennispartners zijn Amazon Web Services (AWS), Cognizant en Rackspace.

Gerelateerde artikelen

‘Tech-strategie vraagt om juiste focus’

‘Tech-strategie vraagt om juiste focus’

Hoge energieprijzen, inflatie, haperende supply chains, geopolitieke onrust, klimaatverandering en een enorme vraag naar talent domineren de actuele businessdynamiek. Hoe ga je hiermee om? Hoe zorg je dat je klaar bent voor de toekomst? De contouren van een toekomstvaste bedrijfsvoering.

‘Dataficatie komt vanuit de kern’

‘Dataficatie komt vanuit de kern’

Data en analytics leiden tot grote transformaties op allerlei vlakken: organisatie, strategie producten en diensten. Dat vereist gedurfd en op de verre toekomst gericht leiderschap. De CIO, CTO, CDO en andere technologieleiders komen hierbij steeds meer in een sleutelpositie, zo leert een serie gestructureerde C-level interviews door Bas Overtoom en Eric Wesselman van KPMG.

‘Van IT-innovatie naar businesswaarde’

‘Van IT-innovatie naar businesswaarde’

Innoveren is leuk, maar zinloos als je de businesswaarde niet in het vizier hebt. Een gerichte en gestructureerde aanpak van vernieuwingstrajecten is nodig om het maximale uit investeringen te kunnen halen. Bij het opzetten van zo’n innovatiemachine is de betrokkenheid en inbreng van technologieleiders fundamenteel. Tijdens CIO & CDO Insights op 23 juni in Nieuwegein staat dit thema centraal.