CIO TV #45 ‘Creating Business Impact in a Connected World’ met Jeroen van Hamersveld, Kuldip Singh, Erik de Vos en Eric Wesselman

Vandaag in de uitzending: Erik de Vos, CIO van CarNext.com, Kuldip Singh, digital & data director bij Innogy SE Retail International, Jeroen van Hamersveld, MD van NTT Ltd. en Eric Wesselman, head of Digital Transformation Advisory van KPMG. Host Rob Beijleveld spreekt hen over het genereren van business impact in een wereld die extreem verbonden is.

Erik de Vos vertelt over zijn grootste uitdaging bij het disruptieve CarNext: zorgen voor de juiste integratie en gegevensuitwisseling zodat data voor de klanten informatie wordt. Zijn organisatie voert daarover ketenregie, met als doel een tevreden klant.

Het is belangrijk vast te houden aan de MVP-planning en vooruit te denken op basis van enterprise architectuur. Durf ‘nee, niet nu’ te zeggen en zorg voor een balans tussen ‘eminence grise’ versus innovatief jong talent.

Kuldip Singh vertelt over het waarmaken van de energietransitie samen met de klant door gepersonaliseerde datagedreven klantoplossingen zoals inzicht in energieverbruik en de slimme meter. Dat vergt goed inzicht in de customer journey en een goede datastrategie. Daarnaast vertelt hij over de complexiteit van de post-fusie organisatie van E.ON en Innogy en onder andere de data harmonisation-uitdaging. Belangrijk is contentgedreven initiatieven te ontwikkelen over de commonalities binnen het federatieve model.

Als tip geeft Erik mee: “Doe maar gewoon… en doe het met je team”. Kuldip vult aan: “Don’t boil the ocean, and focus”.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam