Security: “You need to stay ahead of the curve”

Redactie

10 september 2021

People just use their credit cards and Amazon to deploy services because “IT cannot keep up.” If you are transparent about what you can and cannot do in software development and transformation projects, people are more inclined to align with it, says Rob Huikeshoven, senior sales engineer, Deep Instinct at the CIO Insights virtual conference held earlier this year.

There’s also the security aspect of it: “You have to have security in your DNA as well – on the left hand side of your development cycle,” he asserts. And since Covid, people work more on their mobile phones, so prevention is key. His message boils down to: “Don’t get hacked in the first place.”

But how? “Many companies are investing heavily in IT, and security is part of that. But most of the time it is bolt-on: “Security is added afterwards, it is not part of their DNA.” In the past year, especially CIOs did not want to be hacked. They contracted endpoint protection and response solutions. “But these often just add noise,” says Rob Huikeshoven. Cutting the noise is vital, because, “noise is full of false positives.”

Last year’s threat factor reports signal an increase of almost 450 percent in ransomware: remote working conditions no doubt helped spur this development. Employee experience is key, you need to make sure that you enable everybody to work and that they stay happy. And that means that security solutions should not have a meaningful impact on resources or security scans should not keep people from working. “You need to stay ahead of the game and make sure you don’t get ransomware.”

Gerelateerde artikelen

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Steeds meer bedrijven zetten niet alleen technologie in om cyberaanvallen zoveel mogelijk af te wenden, maar focussen ook op de menselijke factor in cybersecurity. Met recht. Een onderzoek van Stanford University en cybersecurityfirma Tessian uit 2020 wijst uit dat...

Leiderschapslessen uit wereldwijde ontwrichting

Leiderschapslessen uit wereldwijde ontwrichting

Het ontbreekt de laatste tijd niet aan wereldwijde, onvoorspelbare en ontwrichtende gebeurtenissen. Deze hebben hun invloed op de zakelijke wereld, en dit heeft weer zijn gevolgen voor zakelijk leiderschap. Welke lessen kunnen we hieruit trekken?

‘Handvatten voor exponentiële innovatie’

‘Handvatten voor exponentiële innovatie’

Incrementele verandering is niet genoeg om bij te blijven in een veranderende wereld waarin technologie zich exponentieel ontwikkelt. Bedrijven moeten werken aan de capaciteit om te kunnen inspelen op steeds weer nieuwe technologie- en businesskansen. Tijdens het...

Thomas Bunnik (Whoppah) meest innovatieve leider van Nederland

Thomas Bunnik (Whoppah) meest innovatieve leider van Nederland

Thomas Bunnik, oprichter en CEO van Whoppah, is winnaar van de Innovation Award in de categorie Meest innovatieve leider. Santeon won de award voor het Meest innovatieve ecosysteem. TestGorrilla ging er met de prijs vandoor in de categorie Meest succesvolle startup, scaleup of challenger en Lensor, onderdeel van Pon Holdings, ontving de eerste award in een nieuwe categorie Meest succesvolle business-innovatie.