Identity as a Service (IDaas) for Dummies

Okta

28 september 2021

De tijd dat werknemers één login en wachtwoord hadden, ligt ver achter ons. Tegenwoordig beheert IT honderden inloggegevens per medewerker voor evenzovele applicaties, voor verschillende locale en cloud-gebaseerde platformen en meerdere apparaten.

Veel bedrijven bieden daarnaast online producten en diensten aan waarvoor hun klanten moeten inloggen op een beveiligd account. Ook die inloggegevens moet IT wereldwijd beheren, en voor een grote organisatie kan het om miljoenen accounts gaan.

Tel daarbij op dat gebruikers een van de belangrijkste doelwitten van aanvallen zijn. Van de datalekken wordt pakweg 80 procent veroorzaakt door zwakke of gestolen inloggegevens (Verizon Data Breach Investigations Report). Om deze risico’s in te perken, moeten organisaties gebruikersidentiteiten verifiëren zonder alleen op wachtwoorden te hoeven vertrouwen.

Eén gelekt wachtwoord kan het einde van een bedrijf betekenen. Daarom gebruiken vele organisaties tegenwoordig oplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer (IAM). Hiermee kan IT de beveiliging opschroeven en de identiteit en de toegang managen voor alle werknemers – of het nu tientallen zijn of honderdduizenden – en hetzelfde doen voor voor tienduizenden of miljoenen klanten.

Maar om dit soort oplossingen op grote schaal te benutten, omarmen de meeste organisaties een additionele service uit de cloud: Identity as a Service (IDaaS). IDaaS biedt organisaties een robuuste en schaalbare identiteit, zodat zij de toegang van medewerkers en klanten tot applicaties en services overal ter wereld, op elk apparaat, kunnen beheren.

In dit e-book lees je wat moderne identiteit inhoudt en hoe IDaaS je organistatie kan helpen.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

E-book

Als je hier je gegevens achterlaat, sturen we je direct de link naar de publicatie Identity as a Service (IDaaS) for Dummies.

    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    Nederlandse overheid scoort goed met online dienstverlening

    Nederlandse overheid scoort goed met online dienstverlening

    Online overheidsdiensten blinken uit in gebruiksvriendelijkheid en transparantie. Ook hebben overheden flinke stappen gezet qua technologische innovatie en diensten voor internationale gebruikers, aldus een studie in opdracht van de EC.

    Rapport: kwart cyberaanvallen gericht op OT-systemen

    Rapport: kwart cyberaanvallen gericht op OT-systemen

    Ofschoon bedrijven met OT vorderingen maken op het gebied van cybervolwassenheid, hebben ze met een snel groeiende hoeveelheid aanvallen te maken. Bijna een kwart van alle cyberaanvallen is nu op OT-ststemen gericht.

    De werkelijke kosten van downtime

    De werkelijke kosten van downtime

    Wat gebeurt er als een grote organisatie te maken krijgt met DDoS-aanvallen, softwarestoringen of zelfs een bedrijfsbrede hack? Hoewel de directe kosten van ongeplande downtime gemakkelijk zichtbaar zijn, moeten organisaties de indirecte of verborgen kosten van digitale storingen niet onderschatten.