Identity as a Service (IDaas) for Dummies

Okta

28 september 2021

De tijd dat werknemers één login en wachtwoord hadden, ligt ver achter ons. Tegenwoordig beheert IT honderden inloggegevens per medewerker voor evenzovele applicaties, voor verschillende locale en cloud-gebaseerde platformen en meerdere apparaten.

Veel bedrijven bieden daarnaast online producten en diensten aan waarvoor hun klanten moeten inloggen op een beveiligd account. Ook die inloggegevens moet IT wereldwijd beheren, en voor een grote organisatie kan het om miljoenen accounts gaan.

Tel daarbij op dat gebruikers een van de belangrijkste doelwitten van aanvallen zijn. Van de datalekken wordt pakweg 80 procent veroorzaakt door zwakke of gestolen inloggegevens (Verizon Data Breach Investigations Report). Om deze risico’s in te perken, moeten organisaties gebruikersidentiteiten verifiëren zonder alleen op wachtwoorden te hoeven vertrouwen.

Eén gelekt wachtwoord kan het einde van een bedrijf betekenen. Daarom gebruiken vele organisaties tegenwoordig oplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer (IAM). Hiermee kan IT de beveiliging opschroeven en de identiteit en de toegang managen voor alle werknemers – of het nu tientallen zijn of honderdduizenden – en hetzelfde doen voor voor tienduizenden of miljoenen klanten.

Maar om dit soort oplossingen op grote schaal te benutten, omarmen de meeste organisaties een additionele service uit de cloud: Identity as a Service (IDaaS). IDaaS biedt organisaties een robuuste en schaalbare identiteit, zodat zij de toegang van medewerkers en klanten tot applicaties en services overal ter wereld, op elk apparaat, kunnen beheren.

In dit e-book lees je wat moderne identiteit inhoudt en hoe IDaaS je organistatie kan helpen.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

E-book

Als je hier je gegevens achterlaat, sturen we je direct de link naar de publicatie Identity as a Service (IDaaS) for Dummies. [contact-form-7 404 "Niet gevonden"][/su_column][/su_row]

Gerelateerde artikelen

De do’s en don’ts van security awareness

De do’s en don’ts van security awareness

Security awareness is een bloedserieuze zaak. Maar het moet wél leuk blijven. Gelukkig nemen veel organisaties training van hun medewerkers serieus. Maar daarmee ben je er nog niet. Jelle Wieringa over de belangrijkste dingen die je moet doen (en laten) voor een succesvolle aanpak.

De vier grootste cloud-uitdagingen en hoe zichtbaarheid kan helpen

De vier grootste cloud-uitdagingen en hoe zichtbaarheid kan helpen

Toen er nog geen sprake was van een pandemie, werd er al steeds meer gewerkt met de cloud. Sindsdien is de hoeveelheid activiteit in de cloud zeer sterk toegenomen, mede doordat veel organisaties permanent zijn overgestapt op hybride werken. Uit een recent onderzoek...

Digitale kwetsbaarheid in de keten

Digitale kwetsbaarheid in de keten

Het DBIR van Verizon is ieder jaar weer een bonte verzameling feiten en trends op het gebied van security. Van jaar op jaar zie je doorgaans weinig grote trendbreuken. Dat was dit jaar anders. Het aantal inbreuken of security-incidenten waarbij een ketenpartner betrokken is, nam schrikbarend toe. Waardoor komt dit en wat kun je ertegen doen?