Zaheer Sacranie (XXImo): ‘Technologie en veranderende mobiliteitsbehoeften jagen onze expansie aan’

XXImo, mobiliteitsmanagement-provider voor bedrijven, wil een revolutie ontketenen op het gebied van flexibel, duurzaam en grenzeloos reizen voor werknemers in heel Europa. We hebben een extreem hoge ambitie, zegt CTO Zaheer Sacranie, met zijn bedrijf genomineerd voor de Tech Hero Award.

Het bedrijf moet navigeren door de ingewikkelde processen en vereisten voor het opzetten van nieuwe ondernemingen in meerdere landen en ervoor zorgen dat het platform compatibel is met lokale betalingen, onkostenbeheer en mobiliteitsprogramma’s, plus vereisten op het gebied van belastingen en CO2-emissies.

“Het is een enorme uitdaging,” zegt Sacranie. “In een ideale wereld wil je het allemaal tegelijk doen, maar in werkelijkheid vereist het een weloverwogen aanpak. Door onze snelle groei is het afgelopen jaar bijna de helft van ons personeelsbestand bijgekomen. Dit brengt uitdagingen met zich mee qua human resources en de overkoepelende ambitie om uit te breiden.”

Technologie speelt een fundamentele rol binnen het bedrijf. “Naar buiten toe positioneren we ons als een mobiliteitsplatformbedrijf, maar intern gezien sluiten we beter aan bij de fintechsector. Technologie, financiële diensten en integratie van lokale wet- en regelgeving zijn de belangrijkste pijlers die onze expansie ondersteunen.”

De leiderschapsfilosofie van Sacranie is gericht op samenwerking. “Ik heb een paar belangrijke principes. Werk samen met het team, blijf trouw aan het plan en neem actief deel aan de journey. Manage niet vanaf een afstand, wees betrokken en speel een ondersteunende rol in de dagelijkse werkzaamheden. Als je hard werk van je team verwacht, wees dan bereid mét hen te werken. En als het tijd is om iets te vieren, doe dat dan samen.”

“Als enablers brengen we het hele bedrijf aan boord om in te spelen op nieuwe trends en veranderende behoeften van klanten”

De CTO benadrukt het belang om zich te omringen met het juiste talent. “Ik bemoei me niet vaak met de details. Daar komt het hebben van de juiste mensen om de hoek kijken. Het gaat er niet om dat je de beste mensen hebt; het gaat erom dat je degenen hebt die je ambities kunnen vertalen naar een uitvoerbaar plan. En vervolgens moet je dat plan volgen en standvastig steun bieden. Het plan moet in lijn liggen met jouw ambities en de doelen van het bedrijf.”

Het hele bedrijf is betrokken bij de snelle aanpassing aan de dynamische mobiliteitsmarkt. “Onze markt past zich snel aan. Als enablers brengen we het hele bedrijf aan boord om in te spelen op nieuwe trends en veranderende behoeften van klanten. We werken dagelijks samen met ons productteam om de innovatieve product roadmap in kaart te brengen; we werken samen met het internationale expansieteam om nieuwe landen te openen en we werken samen met het commerciële team voor een naadloze onboarding van klanten.”

Recente mijlpalen, zoals de lancering in het Verenigd Koninkrijk, officieel een gereguleerde betalings- en elektronisch-geldinstelling worden en de ondertekening van een Visa Principal Membership-overeenkomst, hebben het pad geëffend voor toekomstige groei.

Toch is Sacranie pas echt trots op de opmerkelijke mensen die zich bij het bedrijf hebben aangesloten. “Onlangs hadden we een strategische update voor het hele bedrijf en het was bemoedigend om zoveel nieuwe gezichten op de bijeenkomst te zien. We trekken het juiste talent aan en dat is een fantastische prestatie voor onze visie. We gaan snel en we gaan in de goede richting.”

Gerelateerde artikelen

Jeroen van Glabbeek (CM.com): ‘Ons bedrijf ís technologie’

Jeroen van Glabbeek (CM.com): ‘Ons bedrijf ís technologie’

CM.com vindt steeds weer nieuwe praktijktoepassingen voor de technologie die het ontwikkelt. De grote opgave is om de oplossingen zó in te zetten dat deze ook echt een bijdrage leveren aan de maatschappij, aldus CEO Jeroen van Glabbeek, met zijn bedrijf genomineerd voor de Tech Hero Award.

Hoe implementeer je e-health toepassingen met succes?

Hoe implementeer je e-health toepassingen met succes?

Bij het implementeren van e-health lopen zorgaanbieders en bedrijven vaak tegen problemen aan, onder meer omdat toepassingen niet binnen de bestaande ICT-infrastructuur passen. Een gemiste kans, want digitale hulpmiddelen bieden prachtige mogelijkheden. Maar hoe zorg je ervoor dat IT-barrières worden weggenomen?

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Vandaag de dag is de digitale experience bepalend voor al onze interacties met zowel collega’s als bedrijven. Het streven naar perfecte digitale kanalen heeft bijgedragen aan betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten, maar de toegenomen complexiteit heeft het leven van de IT-afdeling er niet gemakkelijker op gemaakt.