Jeroen van Glabbeek (CM.com): ‘Ons bedrijf ís technologie’

CM.com vindt steeds weer nieuwe praktijktoepassingen voor de technologie die het ontwikkelt. De grote opgave is om de oplossingen zó in te zetten dat deze ook echt een bijdrage leveren aan de maatschappij, aldus CEO Jeroen van Glabbeek, met zijn bedrijf genomineerd voor de Tech Hero Award.

Zijn bedrijf – Van Glabbeek is oprichter – maakt cloudsoftware voor conversational commerce waarmee organisaties een superieure klantervaring mogelijk kunnen maken. Met het communicatie- en betaalplatform van CM.com kunnen marketing, sales en customer service hun betrokkenheid met klanten via meerdere mobiele kanalen automatiseren en in combinatie betaalmogelijkheden bieden.

“We maken heel veel dingen beter, veiliger of mooier. Of het nu gaat om klantcontactcenters, marketing, financiële dienstverlening, communicatiedienstverlening of muziekfestivals. Al die verschillende technologieën die we inzetten, spelen een belangrijke rol in de maatschappij. Neem betalen met een QR-code, met een mobiele telefoon of de toepassing van AI… we zijn altijd bezig geweest om technologieën te introduceren en die succesvol te laten werken. En we lopen met AI ongeveer negen maanden voor op de concurrentie.”

“Ik ben best van de details. Ik denk dat heel veel dingen in de maatschappij niet goed gaan doordat de details niet kloppen.”

Op dit moment is CM.com wereldwijd zijn AI-oplossing aan het vermarkten. Daarmee kunnen bedrijven door taalmodellen ondersteunde software inzetten die gesprekken kan voeren met doelgroepen. “Wij bieden het aan op een heel gecontroleerde manier, met bedrijfsspecifieke kennis. Het is heel belangrijk dat de oplossing de kennis heeft die in het bedrijf aanwezig is, maar ook de tone of voice die een klant graag heeft.”

Ook is het bedrijf bezig zijn marketingoplossing te verfijnen, waardoor klanten hun tone of voice zelfs aan de ontvanger kunnen aanpassen. Daaraan werken een kleine honderd mensen, op basis van AI-technologie die het bedrijf al langer in huis heeft. “Voor Nederlandse begrippen zijn we daar best grootschalig actief mee”, zegt de CTO.

“Ik ben best van de details. Ik denk dat heel veel dingen in de maatschappij niet goed gaan doordat de details niet kloppen. Niet alleen de techniek, ook de financiën moeten kloppen. Je personeel moet zijn rol kunnen spelen en dan moeten klanten ook nog iets met je aanbod kunnen. Die vier zaken op het juiste niveau houden, daar houd ik me in mijn rol nog het meest mee bezig.”

Gerelateerde artikelen

Hoe implementeer je e-health toepassingen met succes?

Hoe implementeer je e-health toepassingen met succes?

Bij het implementeren van e-health lopen zorgaanbieders en bedrijven vaak tegen problemen aan, onder meer omdat toepassingen niet binnen de bestaande ICT-infrastructuur passen. Een gemiste kans, want digitale hulpmiddelen bieden prachtige mogelijkheden. Maar hoe zorg je ervoor dat IT-barrières worden weggenomen?

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Vandaag de dag is de digitale experience bepalend voor al onze interacties met zowel collega’s als bedrijven. Het streven naar perfecte digitale kanalen heeft bijgedragen aan betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten, maar de toegenomen complexiteit heeft het leven van de IT-afdeling er niet gemakkelijker op gemaakt.