In het dagelijks leven maakt bijna iedereen gebruik van customer identity and access management (CIAM). Je logt in op een website om concertkaartjes te kopen of gebruikt je sociale media-account om in te loggen bij een webwinkel. Of je bevestigt je identiteit voor online bankieren met je telefoon.

Je ervaringen zullen ongetwijfeld van wisselende kwaliteit zijn. We hebben allemaal wel eens tal van hindernissen moeten nemen om een ​​eenvoudige transactie te voltooien. Wanneer een transactie echter naadloos en frictieloos is, herkennen we dit direct.

Bedrijven en organisaties hebben een moderne CIAM-oplossing nodig om te zorgen voor zo’n naadloze, frictieloze omnichannel ervaring om hun klanten, waar die zich ook bevinden, 24×7 te kunnen bedienen. CIAM is de eerste stap in de customer journey voor veel apps, websites en portals, dus het is van cruciaal belang voor de klantervaring.

CIAM biedt een digitale identity layer die kan worden opgenomen in apps, websites en portals voor consumenten. De technologie helpt klanten te identificeren en bepaalt tot welke services zij toegang hebben, inclusief apps, portals en websites. CIAM omvat niet alleen de login-ervaring, maar ook het registratie- en aanmeldproces gedurende de hele customer journey.

Een slechte CIAM-ervaring kan je klanten doen omkijken naar een concurrent die een betere klantervaring biedt. Daarentegen zorgt een goede ervaring met customer identity and access management ervoor dat je klanten blijven terugkeren.

Ebook

Meer weten over een goede inzet van CIAM? Je ontvangt het ebook Customer Identity & Access Management (CIAM) for Dummies direct in je mailbox.

    Okta is een toonaangevende, onafhankelijke identity provider voor organisaties. De Okta Identity Cloud stelt organisaties in staat om de juiste mensen op het juiste moment veilig te verbinden met de juiste technologieën. Met meer dan 7.000 vooraf gedefinieerde integraties met applicaties en infrastructuurleveranciers, kunnen klanten van Okta gemakkelijk en veilig de beste technologieën gebruiken voor hun organisatie. Meer dan 13.500 organisaties, waaronder 'Just Eat Takeaway.com, Mazars, T-Mobile, Engie, Fedex, Siemens, Slack en Nordstrom, vertrouwen op Okta om de identities van hun medewerkers en klanten te beschermen.

    REAGEREN

    Plaats je reactie
    Je naam