Van ‘goed op weg zijn met data’ naar ‘data rock star’ in twee jaar

Redactie

9 november 2021

Elke medewerker zelfservice-toegang geven tot near-real-time dataproducten van teams met een aanzienlijke domeinexpertise. En de missie van dataspecialisten: waarde creëren uit data – niet het bouwen van een dataplatform. Dat zijn de twee pijlers waar de datastrategie van DPG Media op stoelt, vertelt Wannes Rosiers, voormalig area manager Data bij de uitgever, die actief is in België, Nederland en Denemarken en enkele tientallen titels publiceert. Inmiddels kan de organisatie zich een ‘data rock star’ noemen. Rosiers vertelt over het proces daar naartoe en reikt handvatten aan voor hen die weliswaar goed op weg zijn, maar meer uit data willen halen.

Gerelateerde artikelen

HPDO Paper: Value creation by improved ecosystem partnering

HPDO Paper: Value creation by improved ecosystem partnering

Succesvolle partnering binnen een ecosysteem moet voldoen aan een aantal belangrijke voorwaarden. Onderzoek naar volwassenheid van partnering binnen ecosystemen door Erik Beulen van Tilburg University / TIAS Business School laat zien dat organisaties inzien dat er ruimte is voor verbetering.

Pon krijgt prijs voor datagedreven business

Pon krijgt prijs voor datagedreven business

Ralf de Haan, director Data & Analytics​ bij Pon, heeft deze week de Dutch BI & Data Science Award 2021 in ontvangst genomen. Door de oprichting van een centraal Datalab is zijn bedrijf erin geslaagd een sterk datagedreven organisatiecultuur te realiseren.

‘Data as a differentiating strategy’ met Mark Vermeer

‘Data as a differentiating strategy’ met Mark Vermeer

In deze speciale aflevering van CIO TV spreken Mark Vermeer (Gemeente Rotterdam), Bas Overtoom, Davy van Iersel, Guido Coenders (Equinix) met host Rob Beijleveld over de theorie en de praktijk van datagebaseerde samenwerking en de gevolgde afspraken bij het delen van data.

Op weg naar datasoevereiniteit en een duurzamere digitale wereld

Op weg naar datasoevereiniteit en een duurzamere digitale wereld

Zou het niet fijn zijn als je je vrienden van Facebook zou kunnen meenemen naar een ander social platform? Of kon bellen via Whatsapp met gebruikers op Telegram? Of kon winkelen op verschillende platforms met dezelfde identiteit? Toekomstmuziek? Als het aan de EC ligt niet. Die zet met haar Europese Data Strategie in op een volstrekt andere wijze van data delen.