Van ‘goed op weg zijn met data’ naar ‘data rock star’ in twee jaar

Redactie

9 november 2021

Elke medewerker zelfservice-toegang geven tot near-real-time dataproducten van teams met een aanzienlijke domeinexpertise. En de missie van dataspecialisten: waarde creëren uit data – niet het bouwen van een dataplatform. Dat zijn de twee pijlers waar de datastrategie van DPG Media op stoelt, vertelt Wannes Rosiers, voormalig area manager Data bij de uitgever, die actief is in België, Nederland en Denemarken en enkele tientallen titels publiceert. Inmiddels kan de organisatie zich een ‘data rock star’ noemen. Rosiers vertelt over het proces daar naartoe en reikt handvatten aan voor hen die weliswaar goed op weg zijn, maar meer uit data willen halen.

Gerelateerde artikelen

Bouke Hoving (ING): De voordelen van een ‘minimal shareable bank’

Bouke Hoving (ING): De voordelen van een ‘minimal shareable bank’

Om snel en flexibel te kunnen inspelen op nieuwe technologische mogelijkheden is een adaptieve IT- en datahuishouding vereist. Volgens Bouke Hoving, CIO Retail Banking van ING, wordt daarmee de kloof tussen strategie en executie overbrugd. De aloude, veelal productgedreven IT-complexiteit maakt plaats voor een toekomstvaste en wereldwijd toe te passen data- en technologieomgeving.

Vijf kritische succesfactoren voor een effectieve datastrategie

Vijf kritische succesfactoren voor een effectieve datastrategie

Als bestuurder neem je niet langer beslissingen op basis van alleen gevoel. Data, dashboards en voorspellende algoritmen zijn belangrijke componenten voor betere besluiten. Daarmee ben je in staat je besluitvormingsprocessen te optimaliseren, omzetten te verhogen en innovatie te stimuleren.