Re-platforming bij Park Now

Servicenow

31 maart 2021

Sofie van den Enk in gesprek met Peter-Paul Houtman, CTO van Park Now en Robin Marchand, CTO bij Quint Technology. Park Now, dat betaalservices voor particulieren en gemeenten rond parkeren verzorgt in zeven Europese landen, heeft in 2020 een re-platforming doorgevoerd. De eerdere workflow-software was niet goed geïmplementeerd, en door vele softwarematige aanpassingen was er een ware spaghetti ontstaan, die upgrades bemoeilijkte, waardoor het bedrijf achterop dreigde te raken.

Deel van het probleem was, zo vertelt Houtman, dat het traject destijds puur vanuit technologisch oogpunt was aangevlogen. Dus toen eind 2019 werd besloten om het platform helemaal opnieuw op te bouwen, zijn Houtman en zijn team eerst de processen tegen het licht gaan houden. Vervolgens zijn deze opnieuw ingericht zodat de organisatie op een meer gestandaardiseerde manier kon gaan werken. Hierdoor kon ook de implementatie van het nieuwe platform veel soepeler verlopen, omdat er geen complexe aanpassingen meer nodig waren. Uiteindelijk is hierdoor het vertrouwen van de medewerkers in het platform volledig hersteld en kan Park Now verder met zijn transformatie.

Peter-Paul Houtman was aanwezig op CIO Inspire. Je kunt deze summit hier terugkijken.

Gerelateerde artikelen

Adoptie- en changemanagement must voor succesvol project

Adoptie- en changemanagement must voor succesvol project

Veel organisaties zijn versneld gaan digitaliseren. Daarbij kijken ze vaak alleen naar de functionaliteiten en is er minder aandacht voor processen. Nu Microsoft 365 bijna overal gebruikt wordt, zie je dat data overal en nergens is opgeslagen, omdat er weinig tot geen aandacht is besteed aan adoptie- en changemanagement.

De vier grootste cloud-uitdagingen en hoe zichtbaarheid kan helpen

De vier grootste cloud-uitdagingen en hoe zichtbaarheid kan helpen

Toen er nog geen sprake was van een pandemie, werd er al steeds meer gewerkt met de cloud. Sindsdien is de hoeveelheid activiteit in de cloud zeer sterk toegenomen, mede doordat veel organisaties permanent zijn overgestapt op hybride werken. Uit een recent onderzoek...

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Gebruik unified observability voor een vlotte digitale experience

Vandaag de dag is de digitale experience bepalend voor al onze interacties met zowel collega’s als bedrijven. Het streven naar perfecte digitale kanalen heeft bijgedragen aan betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten, maar de toegenomen complexiteit heeft het leven van de IT-afdeling er niet gemakkelijker op gemaakt.