Re-platforming bij Park Now

Servicenow

31 maart 2021

Sofie van den Enk in gesprek met Peter-Paul Houtman, CTO van Park Now en Robin Marchand, CTO bij Quint Technology. Park Now, dat betaalservices voor particulieren en gemeenten rond parkeren verzorgt in zeven Europese landen, heeft in 2020 een re-platforming doorgevoerd. De eerdere workflow-software was niet goed geïmplementeerd, en door vele softwarematige aanpassingen was er een ware spaghetti ontstaan, die upgrades bemoeilijkte, waardoor het bedrijf achterop dreigde te raken.

Deel van het probleem was, zo vertelt Houtman, dat het traject destijds puur vanuit technologisch oogpunt was aangevlogen. Dus toen eind 2019 werd besloten om het platform helemaal opnieuw op te bouwen, zijn Houtman en zijn team eerst de processen tegen het licht gaan houden. Vervolgens zijn deze opnieuw ingericht zodat de organisatie op een meer gestandaardiseerde manier kon gaan werken. Hierdoor kon ook de implementatie van het nieuwe platform veel soepeler verlopen, omdat er geen complexe aanpassingen meer nodig waren. Uiteindelijk is hierdoor het vertrouwen van de medewerkers in het platform volledig hersteld en kan Park Now verder met zijn transformatie.

Peter-Paul Houtman was aanwezig op CIO Inspire. Je kunt deze summit hier terugkijken.

Gerelateerde artikelen

Internationale groei Quooker ondersteund door schaalbare IT-ondersteuning

Internationale groei Quooker ondersteund door schaalbare IT-ondersteuning

Al jaren is Quooker een enorm succesverhaal: het familiebedrijf ziet de omzet al sinds 1993 elke twee tot drie jaar verdubbelen. Met het steeds meer betreden van de buitenlandse markt komen de grenzen van de groei echter in zicht. Niet-schaalbare IT bijvoorbeeld. Daarom is ervoor gekozen om met een modern CRM-platform de klantenbinding te vergroten én de eigen operatie efficiënter in te richten.

CxO: ontdek de use cases van 5G

CxO: ontdek de use cases van 5G

Voorbeelden van 5G-toepassingen te over. Maar het lijken wel steeds dezelfde. 5G is niet alleen geschikt voor toepassingen waarbij robots worden aangestuurd. Daardoor blijven veel best practices onder de radar. Neem de regie en ontdek de use cases voor je eigen organisatie.

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Dinsdag 28 juni organiseerde Salesforce in de Utrechtse Werkspoorkathedraal het Salesforce Live event, met meer dan tweeduizend bezoekers. Deelnemende bedrijven deelden hier hun verhalen over hoe ze digitale tooling gebruiken om voor te blijven in hun markt. Innoverende partijen baseren hun succes steeds vaker op betere gesprekken met hun klanten, gebaseerd op een 360-graden beeld van deze klanten met een ‘single source of truth’. Met enkele Nederlandse klanten werd tijdens dit event gedemonstreerd hoe dit eruit kan zien.

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

De opkomst van de public cloud heeft een snelle vlucht genomen. De marketingmachine daarachter heeft daarbij goed zijn best gedaan. Zo vergaarde de public cloud al een aantal jaren bekendheid als snel, makkelijk, goedkoper en flexibel. Er is echter ook een keerzijde,...