Re-platforming bij Park Now

Sofie van den Enk in gesprek met Peter-Paul Houtman, CTO van Park Now en Robin Marchand, CTO bij Quint Technology. Park Now, dat betaalservices voor particulieren en gemeenten rond parkeren verzorgt in zeven Europese landen, heeft in 2020 een re-platforming doorgevoerd. De eerdere workflow-software was niet goed geïmplementeerd, en door vele softwarematige aanpassingen was er een ware spaghetti ontstaan, die upgrades bemoeilijkte, waardoor het bedrijf achterop dreigde te raken.

Deel van het probleem was, zo vertelt Houtman, dat het traject destijds puur vanuit technologisch oogpunt was aangevlogen. Dus toen eind 2019 werd besloten om het platform helemaal opnieuw op te bouwen, zijn Houtman en zijn team eerst de processen tegen het licht gaan houden. Vervolgens zijn deze opnieuw ingericht zodat de organisatie op een meer gestandaardiseerde manier kon gaan werken. Hierdoor kon ook de implementatie van het nieuwe platform veel soepeler verlopen, omdat er geen complexe aanpassingen meer nodig waren. Uiteindelijk is hierdoor het vertrouwen van de medewerkers in het platform volledig hersteld en kan Park Now verder met zijn transformatie.

Peter-Paul Houtman was aanwezig op CIO Inspire. Je kunt deze summit hier terugkijken.

ServiceNow biedt digitale workflows die geweldige ervaringen creëren en productiviteit stimuleren. ServiceNow gelooft in de kracht van technologie om de complexiteit in onze banen te verminderen. We veranderen oude, handmatige manieren van werken in moderne digitale workflows. Werknemers en klanten krijgen wat ze nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben – snel en eenvoudig.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam