Re-platforming bij Park Now

Servicenow

31 maart 2021

Sofie van den Enk in gesprek met Peter-Paul Houtman, CTO van Park Now en Robin Marchand, CTO bij Quint Technology. Park Now, dat betaalservices voor particulieren en gemeenten rond parkeren verzorgt in zeven Europese landen, heeft in 2020 een re-platforming doorgevoerd. De eerdere workflow-software was niet goed geïmplementeerd, en door vele softwarematige aanpassingen was er een ware spaghetti ontstaan, die upgrades bemoeilijkte, waardoor het bedrijf achterop dreigde te raken.

Deel van het probleem was, zo vertelt Houtman, dat het traject destijds puur vanuit technologisch oogpunt was aangevlogen. Dus toen eind 2019 werd besloten om het platform helemaal opnieuw op te bouwen, zijn Houtman en zijn team eerst de processen tegen het licht gaan houden. Vervolgens zijn deze opnieuw ingericht zodat de organisatie op een meer gestandaardiseerde manier kon gaan werken. Hierdoor kon ook de implementatie van het nieuwe platform veel soepeler verlopen, omdat er geen complexe aanpassingen meer nodig waren. Uiteindelijk is hierdoor het vertrouwen van de medewerkers in het platform volledig hersteld en kan Park Now verder met zijn transformatie.

Peter-Paul Houtman was aanwezig op CIO Inspire. Je kunt deze summit hier terugkijken.

Gerelateerde artikelen

Regelgeving voor generatieve AI – wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen

Regelgeving voor generatieve AI – wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen

Van het boosten van productiviteit tot het navigeren door complexe regelgeving, GAI is cruciaal voor elke vooruitstrevende CIO. Duik dieper in de evolutie sinds de lancering van ChatGPT en blijf op de hoogte van wereldwijde beleidsveranderingen. Zorg dat je niet alleen meekomt, maar ook vooroploopt.

Harnessing AI to improve cyber resilience

Harnessing AI to improve cyber resilience

An expanding attack surface and complexity of threats continue to increase business risks. For most CIOs and CISOs, AI and cyber resilience dominate discussions with the board. AI can disrupt businesses in a positive (or negative) manner, but applied with cybersecurity, it can be a formidable ingredient to achieve levels of cyber resilience unseen before.

Ontdek generatieve AI en keer het tij bij ontevreden klanten

Ontdek generatieve AI en keer het tij bij ontevreden klanten

Klanttevredenheid lijdt onder gebrekkige service. Een tekort aan ‘virtuele empathie’ en verspreide klantdata zijn knelpunten. Generatieve AI kan uitkomst bieden, denk aan slimmere chatbots, geautomatiseerde kennisartikelen en expertinschakeling voor complexe problemen.