Dit kan HubSpot CRM betekenen voor jouw ICT-organisatie

Redactie

15 maart 2022

HubSpot CRM is een populaire tool voor inbound marketing en prospecting. Dit CRM systeem helpt bij alles, van websitebezoekers herkennen, tot follow-up en het scoren van leads. Bovendien kan HubSpot’s CRM ook geïntegreerd worden met verschillende externe applicaties. Hiermee kan je je eigen back-end systemen combineren met HubSpot’s marketingdiensten, verkoopstrategieën en nog veel meer.

Over HubSpot CRM

Marketing en sales activiteiten draaien allemaal op klantendata. Door deze data juist en up-to-date te houden in je customer relationship management systeem kun je goede leads targeten en kwalificeren, de buyer journey volgen en de leads dusdanig veel waarde toevoegen dat ze graag klant worden.

Afhankelijk van de ondersteunende processen beschikt HubSpot ook over de volgende modules:

  • Marketing Hub: biedt ondersteuning aan content marketing en marketing automation processen.
  • Sales Hub: ondersteunt het koopproces tijdens de verschillende fases.
  • Service Hub: helpt bij de optimalisatie van de klantenservice.

Andere afdelingen kunnen ook met HubSpot aan de slag, bv de afdeling inkoop. Het is een volledig online draaiende software, hierdoor heb jij je klantengegevens altijd tot jouw beschikking. Bovendien is HubSpot een praktische all-in-one tool, waardoor er geen dubbele of vervuilde data in de organisatie zwerven. Je kan er alle informatie in kwijt over personen en bedrijven, je beschikt over marketing- en sales tools en kunt de pipeline van potentiële klanten goed volgen. HubSpot beschikt ook over uitstekende en flexibele dashboards en rapportages. Daarnaast kenmerkt het HubSpot platform zich door een goede integratie met andere tools, zoals Outlook, portals en Zoom, waardoor je het maximale uit HubSpot haalt.

Voordelen HubSpot CRM

Het CRM systeem van HubSpot biedt vele voordelen. Je kan bijvoorbeeld al zonder een cent te betalen gebruik maken van de basis tools van het HubSpot CRM systeem. Technische kennis is daarbij geen vereiste, aangezien het systeem makkelijk te gebruiken is. Importeer dus snel en eenvoudig je leads. Met de integratiemogelijkheden van HubSpot is het eindeloos schakelen tussen browserbladen en Excellijsten verleden tijd. De integratie met marketing add-ons biedt verschillende marketingtools, die jouw sales en marketingactiviteiten een boost geven. Dit zijn de grootste voordelen:

  • Gratis HubSpot CRM systeem om te starten
  • Systeem dat meegroeit met jouw bedrijf, van de gratis versie tot Enterprise
  • All-in-one en gebruiksvriendelijke dashboards
  • Integratie met marketing add-ons
  • Eenvoudige activiteitenregistratie
  • Real-time chat
  • Marketing-, sales- en servicefuncties

Waarom HubSpot voor jouw ICT-organisatie?

Door de tweerichtings-integratie met HubSpot kunnen software en ICT-bedrijven het interne proces volledig automatiseren. Ook wordt hiermee de koppeling tussen de verkoop- en projectmanagement afdeling versimpeld. Hierdoor kunnen de gemaakte projecturen per klant in één oogopslag worden teruggevonden in de HubSpot activity feed.

Uit onderzoek is gebleken dat ICT-bedrijven gemiddeld 10.4% van de omzet investeren in marketing. Dit is vergeleken met andere branches niet veel. Hoewel ICT-bedrijven wel zicht hebben op de grootste uitdagingen, worden deze niet optimaal aangepakt. Wellicht omdat men vaak denkt het zelf wel te kunnen automatiseren? Kwalitatief sterke leads genereren vraagt niet alleen veel tijd en geld, maar online marketing is een vakgebied met vele onderliggende expertises geworden .

Voor ICT-bedrijven die online een succesvolle groei willen maken is inbound marketing een goede oplossing. Inbound marketing is een marketingstrategie voor het verkrijgen van potentiële klanten op het internet. Deze marketingstrategie bestaat uit verschillende online marketingactiviteiten die elkaar versterken, zoals social media, e-mail, zoekmachine optimalisatie, contentcreatie en marketing automation. Hiermee help je potentiële klanten in verschillende verkoopfases met de juiste waardevolle informatie om ze te helpen kopen. Het doel is uiteraard een succesvolle en langdurige klantrelatie. HubSpot is dé software die jou daarbij ondersteunt, om jouw doelen te realiseren.

Gratis HubSpot CRM

De Customer relationship management tool van HubSpot is 100% gratis. Met dit HubSpot CRM systeem zorg je ervoor dat jouw organisatie in staat is om belangrijke informatie van klanten en leads centraal op te slaan en te managen. Tevreden? Het platform groeit altijd mee met jouw bedrijf!

Wil je meer weten over de Gratis CRM HubSpot? Vraag hier je gratis demo aan.

Gerelateerde artikelen

Jouw reis naar een intelligente fabriek begint met data en apps

Jouw reis naar een intelligente fabriek begint met data en apps

De wereld van productie verandert. Een intelligente fabriek is de toekomst. Deze fabrieken zijn flexibel en bewaken tegelijkertijd de kwaliteit. Data en apps spelen hierbij een hoofdrol. Het samenvoegen van de operatie met IT kan leiden tot verbeterde efficiency, lagere kosten en een beter inzicht. Maar hoe realiseer je dit precies?

Oracle Cloud in de publieke sector (en daarbuiten): strategische overeenkomsten onderstrepen toewijding aan digitale innovatie en optimale veiligheid

Oracle Cloud in de publieke sector (en daarbuiten): strategische overeenkomsten onderstrepen toewijding aan digitale innovatie en optimale veiligheid

Oracle versterkt zijn rol in de digitale transformatie van de publieke sector met twee strategische overeenkomsten. De vernieuwde deal met de Rijksoverheid benadrukt Oracle’s toewijding aan digitale efficiëntie en innovatie. Ook heeft de Europese Commissie Oracle Cloud Infrastructure gekozen, wat getuigt van het vertrouwen in Oracle’s technologische kracht.

De digitale transformatie van de utility operation van ENGIE

De digitale transformatie van de utility operation van ENGIE

ENGIE werkte samen met Digitate om vijf verschillende zakelijke uitdagingen aan te pakken. Zij startten een proces om digitale transformatie door te voeren de B2C-activiteiten. Dit leidde tot het automatiseren van serviceverzoeken, het voorkomen van €5 miljoen inkomstenverlies per dag en het verminderen van klachten van klanten met 95 procent.

Hoe data wél werkt voor zorgpersoneel

Hoe data wél werkt voor zorgpersoneel

Dat technologie in de zorg nodig is, onderkent iedereen. De vraag is: hoe maak je de juiste keuzes? Dat blijkt een hele uitdaging. Je verdwaalt gemakkelijk in het oerwoud van zorgdigitalisering, sensortechnologie en gegevensuitwisseling. Scherpe keuzes en een verandering in denken en doen zijn nodig.