Silo’s afbreken bij de Volksbank

Sofie van den Enk in gesprek met Paul Gloudemans, risk manager van de Volksbank en Peter Hekking, Financial Services industry lead voor EMEA bij ServiceNow.

De vierde bank van Nederland is twee en een half jaar geleden gestart met een integrated risk management-traject. Daarbij is organisatorische verandering nodig: van een top-down, hiërarchische op silo’s gebaseerde organisatie naar een wendbare organisatie met zelfsturende ’tribes’.

Om het volwassenheidsniveau van de risk intelligence omhoog te krijgen, moet de hele organisatie transformeren. Iedereen die bij de veranderingen betrokken is moet aan boord zijn, en dat vraagt veel communicatie. De verschillende lines of business moeten elkaar leren begrijpen.

Daarnaast is vereenvoudiging van de data-architectuur en de dataprocessen cruciaal: de data over actuele risico’s moet snel boven tafel te krijgen zijn. Dat was geen vanzelfsprekendheid, maar is het nu door integratie van databronnen en -systemen wél.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Risk management use cases

Meer weten over risk management en wat ServiceNow hierin kan betekenen? Download de publicatie.
[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

[/su_column][/su_row]

Gerelateerde artikelen

Internationale groei Quooker ondersteund door schaalbare IT-ondersteuning

Internationale groei Quooker ondersteund door schaalbare IT-ondersteuning

Al jaren is Quooker een enorm succesverhaal: het familiebedrijf ziet de omzet al sinds 1993 elke twee tot drie jaar verdubbelen. Met het steeds meer betreden van de buitenlandse markt komen de grenzen van de groei echter in zicht. Niet-schaalbare IT bijvoorbeeld. Daarom is ervoor gekozen om met een modern CRM-platform de klantenbinding te vergroten én de eigen operatie efficiënter in te richten.

CxO: ontdek de use cases van 5G

CxO: ontdek de use cases van 5G

Voorbeelden van 5G-toepassingen te over. Maar het lijken wel steeds dezelfde. 5G is niet alleen geschikt voor toepassingen waarbij robots worden aangestuurd. Daardoor blijven veel best practices onder de radar. Neem de regie en ontdek de use cases voor je eigen organisatie.

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Dinsdag 28 juni organiseerde Salesforce in de Utrechtse Werkspoorkathedraal het Salesforce Live event, met meer dan tweeduizend bezoekers. Deelnemende bedrijven deelden hier hun verhalen over hoe ze digitale tooling gebruiken om voor te blijven in hun markt. Innoverende partijen baseren hun succes steeds vaker op betere gesprekken met hun klanten, gebaseerd op een 360-graden beeld van deze klanten met een ‘single source of truth’. Met enkele Nederlandse klanten werd tijdens dit event gedemonstreerd hoe dit eruit kan zien.

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

Hoe je de regie kunt voeren over jouw IT-kosten

De opkomst van de public cloud heeft een snelle vlucht genomen. De marketingmachine daarachter heeft daarbij goed zijn best gedaan. Zo vergaarde de public cloud al een aantal jaren bekendheid als snel, makkelijk, goedkoper en flexibel. Er is echter ook een keerzijde,...