Digital Decoupling: van data silo’s naar geautomatiseerde real-time data pipelines in de cloud

Marktleiders over de hele wereld hebben één gemene deler: winnen met data. Maar hoe bouw je een cloud-gebaseerde omgeving die de levering van data versnelt, én tegelijkertijd voldoet aan de strenge eisen op het gebied van data privacy en beveiliging?

Aegon legt in dit webinar uit hoe ze de kracht van data onmiddellijk benutten zonder beïnvloeding van hun kernactiviteiten. Dit alles met het oog op hun motto: klanten een levenslange financiële zekerheid bieden.

Data-visie

De eerste stap was het opzetten van een AWS datalake. Daarop volgde de koppeling van twee systemen, om die vervolgens uit te breiden naar zo’n 160 koppelingen van databronnen die vandaag de dag in gebruik zijn. Nu is hun cloud journey voltooid en zijn ze in staat om steeds meer klantgerichte apps te ontwikkelen en data dusdanig in te zetten dat ze ook in de toekomst tevreden klanten blijven houden.

Hoe het begon

In de opzet van Aegon’s data-visie werd al snel bepaald dat ze niet alleen data wilden verzamelen, maar ook dat data altijd en snel beschikbaar zou moeten zijn. Daarnaast moest iedere verandering in data uit bedrijfsapplicaties automatisch aangepast worden in de cloud. Waar ze voorheen te maken hadden met een versnipperd aantal verzoeken die resulteerden in een wisselend aanbod in data, kunnen DevOps teams nu binnen 2 weken APIs van informatie voorzien, in plaats van maanden.

Betere samenwerking

De volgende stap hield in dat ze zochten naar een betere samenwerking tussen verschillende teams die hun agile manier van werken verder ondersteunt. Een DevOps team kan tegenwoordig een legacy keten stapsgewijs ontketenen door snel data uit meerdere bronnen aan te leveren. Ze gebruiken hiervoor Qlik Replicate, een tool om data veilig, snel, in real-time, en efficiënt naar de cloud te verplaatsen met minimale operationele impact. End-to-end datareplicatie van bron naar doel.

Data Analysten en Data Scientists hebben vervolgens minder moeite om data in het juiste formaat te gieten – zo mogelijk kunnen ze dit binnen een dag. De komst van real-time data pipelines in de cloud heeft data analytics & Science ingrijpend veranderd. Zo ook bij Aegon.

“You have to change to stay the same” stappenplan

  • De wereld is voortdurend in beweging en daarmee ook het dynamische karakter van data. Een systeem dat die stroom aan data snel kan ontkoppelen en omzetten in inzichten geeft je net dat streepje voor.
  • Denk niet teveel in rollen die moeilijk te vervullen zijn – welke raakvlakken zijn er binnen je team en ga op zoek naar training en opleiding
  • Data van vandaag bepaalt je richting voor de toekomst – om je klanten nu en in de toekomst te kunnen blijven bedienen
  • Land & expand – start klein maar denk groot

Next steps

In de toekomst zal automatische data replicatie niet meer weg te denken zijn. Handmatig data overzetten zal idealiter naar de achtergrond verdwijnen. Ga voor een ultieme integratie van cloud, data en replicatie.

Bekijk dit webinar om meer te leren over deze journey naar de cloud en hoe je data in real-time kunt overzetten van traditionele mainframes, applicaties en meer:

[su_button url=”https://go.qlik.com/AEGON-TDWI-AWS-rise-of-data-cloud-on-demand-Registration.html” target=”blank” style=”flat” background=”#3286ce” color=”#ffffff” size=”6″ radius=”5″]Naar het webinar[/su_button]
 
 

Gerelateerde artikelen

Ontdek de sociale aspecten van workforce management

Ontdek de sociale aspecten van workforce management

Met workforce management kan jouw organisatie inspelen op de ontwikkelingen in de arbeidsmarkt. Daarnaast veranderen maatschappelijke en organisatorische ontwikkelingen snel. Workforce management bevat verschillende sociale aspecten. Hierdoor kunnen medewerkers altijd specifieke informatie delen over de ingeplande dienst en blijven medewerkers altijd op de hoogte bij eventuele updates.

Dit kan HubSpot CRM betekenen voor jouw ICT-organisatie

Dit kan HubSpot CRM betekenen voor jouw ICT-organisatie

HubSpot CRM is een populaire tool voor inbound marketing en prospecting. Dit CRM systeem helpt bij alles, van websitebezoekers herkennen, tot follow-up en het scoren van leads. Bovendien kan HubSpot’s CRM ook geïntegreerd worden met verschillende externe applicaties. Hiermee kan je je eigen back-end systemen combineren met HubSpot’s marketingdiensten, verkoopstrategieën en nog veel meer.

Waarom Renault zijn dealership management system naar de cloud verhuisde

Waarom Renault zijn dealership management system naar de cloud verhuisde

Renault Group zocht naar een innovatieve en betrouwbare infrastructuur voor de hosting van zijn dealership management system. Het systeem was voorheen gebaseerd op de IBM Power-oplossing, maar hun doel was het vinden van flexibiliteit en kostenbesparing. Bekijk de video waar Renault zelf vertelt hoe PowerCloud een concurrentievoordeel kan bieden.