DHL Parcel Netherlands werkt samen met Cloudflare om schaalbaarheid te garanderen, beveiliging te vereenvoudigen en operationele efficiëntie te behouden zodat het bedrijf kan blijven groeien.
DHL is de eerste internationale bezorgdienst en sinds de oprichting in 1969 uitgegroeid tot een van de grootste logistieke bedrijven ter wereld. In Nederland bezorgt DHL Parcel elke dag 1,5 miljoen pakketten aan bedrijven en huishoudens met Europa’s grootste vloot van emissievrije elektrische voertuigen.
Wereldwijd heeft het bedrijf meer dan 650.000 medewerkers, waaronder 6.000 in de Benelux. Last-mile logistieke pakketbezorging is altijd seizoensgebonden geweest, zoals tijdens grote vakanties en mega-shoppingdagen, maar aan het begin van de Covid-19-pandemie zag DHL Parcel zijn volumes bijna verdubbelen. Goed gepositioneerd voor post-pandemische groei, zag DHL de omzet in 2021 met 22 procent stijgen, de sterkste groei ooit. Consumenten kopen meer online en willen precies weten wanneer hun pakketje komt.
Bedrijven hebben realtime tracking van hun leveringen nodig om de efficiëntie te verbeteren, traceerbaarheid te behouden en te voldoen aan de verwachtingen van hun klanten in een veranderde wereld. En terwijl de pandemie de last-mile logistiek vrijwel van de ene op de andere dag op zijn kop zette, was DHL Parcel Nederland klaar voor de golf.
‘Managen van pieken zit in onze natuur’, zegt Jan De Groot, vice president Digital and Business Process Optimization bij DHL Parcel Nederland. ‘We hoefden niets te veranderen, omdat we voorbereid waren.’ DHL Parcel Nederland had al belangrijke applicaties naar de cloud verplaatst, inclusief track en trace, en had zijn microservices-omgeving ontworpen voor maximale schaalbaarheid. ‘Al onze microservices kunnen onbeperkt worden geschaald’, zegt hij.
Wil je meer weten? Je kunt hier de casus downloaden.
Door Sierra Dasso, Enterprise Sales leader bij Cloudflare