Case study: Just Eat Takeaway.com groeit veilig en agile met behulp van IAM

ICTM_Admin_ITEX

15 november 2021

Just Eat Takeaway.com zocht naar een manier om flexibel en veilig te groeien, zonder zware belasting voor zijn ontwikkelaars. Tienduizenden werknemers, merendeels bezorgers, onder wie het verloop hoog is, moeten probleemloos toegang kunnen krijgen tot het platform, terwijl bij vertrek hun toegangsrechten automatisch moeten worden beperkt. Het bezorgbedrijf zag al snel dat het beter was oplossingen voor identity management uit te besteden in plaats van ze zelf te bouwen en te beheren.

Het was dus een kwestie van de beste tools voor deze functionaliteiten vinden. In 2018 voerde Just Eat Takeaway een ​​proof of concept uit om te zien of Okta een goede keuze was. Onder de indruk van het gemak om Okta-oplossingen te integreren en te gebruiken, begon het bedrijf na negen dagen met een wereldwijd implementatieproject.

Alle 14.000 medewerkers van Just Eat Takeaway.com gebruiken nu SSO en MFA om snel en veilig toegang te krijgen tot tools als Slack en verschillende op maat gemaakte apps. Om elke werknemer toegang te geven tot wat deze nodig heeft, niet meer en niet minder, gebruikt het bedrijf Universal Directory en Advanced Lifecycle Management. Hiermee kan het toegangsrechten beheren en gebruikers automatisch toevoegen of verwijderen.

Just Eat Takeaway.com beschikt nu over een single source of truth voor Identity & Access Management en bespaart veel tijd doordat voorheen handmatige processen voor toegangsrechten geautomatiseerd zijn. Het bedrijf kan nu probleemloos groeien door de oplossingen van Okta op te schalen.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Rapport

Meer weten? Je ontvangt de Just Eat Takeaway case study Pioneering the online food delivery world direct in je mailbox.



    [/su_column][/su_row]

    Gerelateerde artikelen

    Flender richt wereldwijde matrixorganisatie op na afsplitsing van Siemens

    Flender richt wereldwijde matrixorganisatie op na afsplitsing van Siemens

    Flender zag het afsplitsingsproces van Siemens als een kans om wendbaarder en innovatiever te worden. Ze streven naar een wereldwijde IT-organisatie die bedrijfs- en IT-strategieën integreert, met als doel een wendbare, transnationale matrixorganisatie te creëren die flexibele samenwerking en innovatieve producten stimuleert.

    AI-nstein of Einstein?

    AI-nstein of Einstein?

    Tijdens Salesforce World Tour Amsterdam 2024 liet Salesforce zien wat de toekomst is van AI, en welke onbegrensde mogelijkheden bedrijven hebben op dit gebied.