Case study: Just Eat Takeaway.com groeit veilig en agile met behulp van IAM

ICTM_Admin_ITEX

15 november 2021

Just Eat Takeaway.com zocht naar een manier om flexibel en veilig te groeien, zonder zware belasting voor zijn ontwikkelaars. Tienduizenden werknemers, merendeels bezorgers, onder wie het verloop hoog is, moeten probleemloos toegang kunnen krijgen tot het platform, terwijl bij vertrek hun toegangsrechten automatisch moeten worden beperkt. Het bezorgbedrijf zag al snel dat het beter was oplossingen voor identity management uit te besteden in plaats van ze zelf te bouwen en te beheren.

Het was dus een kwestie van de beste tools voor deze functionaliteiten vinden. In 2018 voerde Just Eat Takeaway een ​​proof of concept uit om te zien of Okta een goede keuze was. Onder de indruk van het gemak om Okta-oplossingen te integreren en te gebruiken, begon het bedrijf na negen dagen met een wereldwijd implementatieproject.

Alle 14.000 medewerkers van Just Eat Takeaway.com gebruiken nu SSO en MFA om snel en veilig toegang te krijgen tot tools als Slack en verschillende op maat gemaakte apps. Om elke werknemer toegang te geven tot wat deze nodig heeft, niet meer en niet minder, gebruikt het bedrijf Universal Directory en Advanced Lifecycle Management. Hiermee kan het toegangsrechten beheren en gebruikers automatisch toevoegen of verwijderen.

Just Eat Takeaway.com beschikt nu over een single source of truth voor Identity & Access Management en bespaart veel tijd doordat voorheen handmatige processen voor toegangsrechten geautomatiseerd zijn. Het bedrijf kan nu probleemloos groeien door de oplossingen van Okta op te schalen.

[su_row][su_column size=”1/4″]

[/su_column][su_column size=”3/4″]

Rapport

Meer weten? Je ontvangt de Just Eat Takeaway case study Pioneering the online food delivery world direct in je mailbox. [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

[/su_column][/su_row]

Gerelateerde artikelen

Internationale groei Quooker ondersteund door schaalbare IT-ondersteuning

Internationale groei Quooker ondersteund door schaalbare IT-ondersteuning

Al jaren is Quooker een enorm succesverhaal: het familiebedrijf ziet de omzet al sinds 1993 elke twee tot drie jaar verdubbelen. Met het steeds meer betreden van de buitenlandse markt komen de grenzen van de groei echter in zicht. Niet-schaalbare IT bijvoorbeeld. Daarom is ervoor gekozen om met een modern CRM-platform de klantenbinding te vergroten én de eigen operatie efficiënter in te richten.

CxO: ontdek de use cases van 5G

CxO: ontdek de use cases van 5G

Voorbeelden van 5G-toepassingen te over. Maar het lijken wel steeds dezelfde. 5G is niet alleen geschikt voor toepassingen waarbij robots worden aangestuurd. Daardoor blijven veel best practices onder de radar. Neem de regie en ontdek de use cases voor je eigen organisatie.

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Samen bouwen aan een betere klantbeleving

Dinsdag 28 juni organiseerde Salesforce in de Utrechtse Werkspoorkathedraal het Salesforce Live event, met meer dan tweeduizend bezoekers. Deelnemende bedrijven deelden hier hun verhalen over hoe ze digitale tooling gebruiken om voor te blijven in hun markt. Innoverende partijen baseren hun succes steeds vaker op betere gesprekken met hun klanten, gebaseerd op een 360-graden beeld van deze klanten met een ‘single source of truth’. Met enkele Nederlandse klanten werd tijdens dit event gedemonstreerd hoe dit eruit kan zien.