CIO TV #34 ‘Dilemmas en Frictie rondom Innovatie’ met Danny van Daal, Ronald Verbeek, Sjourd Wijdeveld en Max Faun

Redactie

29 januari 2021

Innovatie in CIOTV #34 met Danny Van Daal, Sjourd Wijdeveld, Ronald Verbeek en Max Faun bij Rob Beijleveld en Hotze Zijlstra.

Danny vertelt over van bricks naar clicks bij HEMA in de huidige pandemie met transitie naar ship from store door flexibele architectuur. De innovatiefunnel moet gericht zijn op de eindvisie met nadruk op de creatieve rol van de keten. De basis moet op orde zijn om klantbeleving en loyaliteit te verhogen.

SVH Energy neemt haar klant mee in de energietransitie. Sjourd benadrukt het belang van ideation en validatie bij innovatie met de gewenste horizon waarbij naar gelang de maturiteit frictie minder wordt. Mens en proces staan centraal, tech is de enabler. Frictie ligt o.a. in de mindset, privacy en verschil in klantwensen. Door het stijgend gebruik van cloud verandert het security model en het security denken in de gehele keten.

In deze tijd van digitale ontwikkelingen als change agent is het belangrijk om snel met en van elkaar leren vertelt Ronald. Naast focus op het belang van innovatie en data op board nivo en de roadmap naar maturity staat cybersecurity hoog op de agenda, getuige de brief van CIO Platform Nederland gisteren naar Ferdinand Grapperhaus en Mona Keijzer om cybercrime aan te pakken.

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Hoe meet je de voortgang van een security awareness programma?

Steeds meer bedrijven zetten niet alleen technologie in om cyberaanvallen zoveel mogelijk af te wenden, maar focussen ook op de menselijke factor in cybersecurity. Met recht. Een onderzoek van Stanford University en cybersecurityfirma Tessian uit 2020 wijst uit dat...