Podcast: Focus op centraal zetten van klanten

KPMG

14 maart 2022

De klant centraal zetten is een mooi doel, maar hoe zorg je ervoor dat je organisatie dat echt gaat doen? Michael Maas, VP EMEA North bij Servicenow en Diederick Hagemeijer, manager digital van Interpolis, geven een kijkje in hun keuken.

Digitale transformatie biedt grote kansen, daar zijn de meeste organisaties wel van overtuigd. Maar veel organisaties worstelen met het succesvol benutten van alle kansen. Om inzicht te bieden in de uitdagingen en kansen van een digitale transformatie verkennen we samen met diverse bestuurders de good practices.

Tijdens deze podcast series staan 8 competenties, die nodig zijn om een digitale transformatie te laten slagen, centraal. In iedere aflevering wordt één competentie uitgelicht en spreken we met nieuwe gasten. De hosts van deze podcast zijn Eric Wesselman, partner Digitale Transformatie en Guido Soonius, senior manager Digitale Strategie.

Gerelateerde artikelen

Vertrouwen is geen optie meer

Vertrouwen is geen optie meer

Cyberaanvallen worden steeds geraffineerder. Cybercriminelen zijn beter georganiseerd dan ooit tevoren. Voor organisaties is het de hoogste tijd om in te zien dat het opzeggen van alle vertrouwen de best mogelijke beveiliging is. Anders gezegd: zero trust security is eigenlijk de enige manier waarop we ons kunnen verdedigen tegen cybercriminelen.

Mislukte transformaties kosten jaarlijks 10 miljoen

Mislukte transformaties kosten jaarlijks 10 miljoen

Ondanks vooruitgang op het gebied van digitale transformatie geven acht op de tien organisaties aan dat integratieproblemen hun digitalisering afremmen met infrastructurele problemen en risico’s tot gevolg. De kosten van het niet afronden van projecten zijn gestegen en mislukte initiatieven kosten organisaties gemiddeld tien miljoen euro op jaarbasis.

Adoptie- en changemanagement must voor succesvol project

Adoptie- en changemanagement must voor succesvol project

Veel organisaties zijn versneld gaan digitaliseren. Daarbij kijken ze vaak alleen naar de functionaliteiten en is er minder aandacht voor processen. Nu Microsoft 365 bijna overal gebruikt wordt, zie je dat data overal en nergens is opgeslagen, omdat er weinig tot geen aandacht is besteed aan adoptie- en changemanagement.

‘Tech-strategie vraagt om juiste focus’

‘Tech-strategie vraagt om juiste focus’

Hoge energieprijzen, inflatie, haperende supply chains, geopolitieke onrust, klimaatverandering en een enorme vraag naar talent domineren de actuele businessdynamiek. Hoe ga je hiermee om? Hoe zorg je dat je klaar bent voor de toekomst? De contouren van een toekomstvaste bedrijfsvoering.