Podcast: Focus op centraal zetten van klanten

De klant centraal zetten is een mooi doel, maar hoe zorg je ervoor dat je organisatie dat echt gaat doen? Michael Maas, VP EMEA North bij Servicenow en Diederick Hagemeijer, manager digital van Interpolis, geven een kijkje in hun keuken.

Digitale transformatie biedt grote kansen, daar zijn de meeste organisaties wel van overtuigd. Maar veel organisaties worstelen met het succesvol benutten van alle kansen. Om inzicht te bieden in de uitdagingen en kansen van een digitale transformatie verkennen we samen met diverse bestuurders de good practices.

Tijdens deze podcast series staan 8 competenties, die nodig zijn om een digitale transformatie te laten slagen, centraal. In iedere aflevering wordt één competentie uitgelicht en spreken we met nieuwe gasten. De hosts van deze podcast zijn Eric Wesselman, partner Digitale Transformatie en Guido Soonius, senior manager Digitale Strategie.

Gerelateerde artikelen

De moderne CIO en de holistische benadering

De moderne CIO en de holistische benadering

Volgens Deloitte mislukt zeventig procent van de digitale-transformatie-inspanningen. Dit komt vaak door een smalle focus op technologie in plaats van een allesomvattende strategie die alle aspecten van het bedrijf integreert. Hieronder ga ik in op waarom transformaties mislukken, hoe je mislukkingen kunt voorkomen en wat de rol van de CIO hierin is.

Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

Traditionele jaarlijkse planningsmethoden schieten vaak tekort, waardoor besluitvormers achterblijven met verouderde gegevens, ontoegankelijke informatie en beperkte reactiviteit. Rolling planning stemt management van resources en financiën af op run en change om tred te houden met de marktrealiteit.

Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

Voor bedrijven, organisaties en overheden is het van groot belang te reageren op de kansen en bedreigingen van digitale vooruitgang. Maar hoe zorg je voor een toekomstbestendige strategie? Wolter Lemstra, kerndocent Digital Strategy and Transformation bij Nyenrode Business Universiteit, geeft vijf tips.

De rol van duurzaamheid als onderdeel van de IT-strategie

De rol van duurzaamheid als onderdeel van de IT-strategie

Duurzaamheid wordt essentieel in bedrijfs- en IT-strategieën door strengere regels en samenwerking met leveranciers. CIO’s moeten naast innovatie ook duurzaamheid in IT overwegen. Nyenrode onderscheidt vier CIO-archetypen: de Visionaire Architect, de Compliance Stuurman, de Veranderaar en de Efficiëntiebewaker.