Podcast: Ontwikkelen van innovatieve producten en diensten

KPMG

6 juli 2021
De eerste aflevering van een serie podcasts van KPMG over de kansen en uitdagingen van digitale transformatie. Hoe zorg je als organisatie ervoor om blijvend te kunnen voldoen aan de klantbehoeften door het inzetten van nieuwe producten en/of diensten? Eric Wesselman en Guido Sonius van KPMG in gesprek met Jeroen Fukken, Directeur Strategie & Innovatie NS en Dorkas Koenen, Chief Marketing Officer bij Rabobank.

Gerelateerde artikelen

Vertrouwen is geen optie meer

Vertrouwen is geen optie meer

Cyberaanvallen worden steeds geraffineerder. Cybercriminelen zijn beter georganiseerd dan ooit tevoren. Voor organisaties is het de hoogste tijd om in te zien dat het opzeggen van alle vertrouwen de best mogelijke beveiliging is. Anders gezegd: zero trust security is eigenlijk de enige manier waarop we ons kunnen verdedigen tegen cybercriminelen.

Mislukte transformaties kosten jaarlijks 10 miljoen

Mislukte transformaties kosten jaarlijks 10 miljoen

Ondanks vooruitgang op het gebied van digitale transformatie geven acht op de tien organisaties aan dat integratieproblemen hun digitalisering afremmen met infrastructurele problemen en risico’s tot gevolg. De kosten van het niet afronden van projecten zijn gestegen en mislukte initiatieven kosten organisaties gemiddeld tien miljoen euro op jaarbasis.

Adoptie- en changemanagement must voor succesvol project

Adoptie- en changemanagement must voor succesvol project

Veel organisaties zijn versneld gaan digitaliseren. Daarbij kijken ze vaak alleen naar de functionaliteiten en is er minder aandacht voor processen. Nu Microsoft 365 bijna overal gebruikt wordt, zie je dat data overal en nergens is opgeslagen, omdat er weinig tot geen aandacht is besteed aan adoptie- en changemanagement.

‘Tech-strategie vraagt om juiste focus’

‘Tech-strategie vraagt om juiste focus’

Hoge energieprijzen, inflatie, haperende supply chains, geopolitieke onrust, klimaatverandering en een enorme vraag naar talent domineren de actuele businessdynamiek. Hoe ga je hiermee om? Hoe zorg je dat je klaar bent voor de toekomst? De contouren van een toekomstvaste bedrijfsvoering.