Podcast: Ontwikkelen van innovatieve producten en diensten
De eerste aflevering van een serie podcasts van KPMG over de kansen en uitdagingen van digitale transformatie. Hoe zorg je als organisatie ervoor om blijvend te kunnen voldoen aan de klantbehoeften door het inzetten van nieuwe producten en/of diensten? Eric Wesselman en Guido Sonius van KPMG in gesprek met Jeroen Fukken, Directeur Strategie & Innovatie NS en Dorkas Koenen, Chief Marketing Officer bij Rabobank.

Gerelateerde artikelen

De moderne CIO en de holistische benadering

De moderne CIO en de holistische benadering

Volgens Deloitte mislukt zeventig procent van de digitale-transformatie-inspanningen. Dit komt vaak door een smalle focus op technologie in plaats van een allesomvattende strategie die alle aspecten van het bedrijf integreert. Hieronder ga ik in op waarom transformaties mislukken, hoe je mislukkingen kunt voorkomen en wat de rol van de CIO hierin is.

Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

Rollende planning: op elk moment hanteerbaar

Traditionele jaarlijkse planningsmethoden schieten vaak tekort, waardoor besluitvormers achterblijven met verouderde gegevens, ontoegankelijke informatie en beperkte reactiviteit. Rolling planning stemt management van resources en financiën af op run en change om tred te houden met de marktrealiteit.

Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

Een toekomstbestendige strategie in een snel veranderende digitale wereld?

Voor bedrijven, organisaties en overheden is het van groot belang te reageren op de kansen en bedreigingen van digitale vooruitgang. Maar hoe zorg je voor een toekomstbestendige strategie? Wolter Lemstra, kerndocent Digital Strategy and Transformation bij Nyenrode Business Universiteit, geeft vijf tips.