De impact van de Artificial Intelligence Act

Kunstmatige intelligentie (AI) omvat een hele reeks technologieën die steeds vaker worden gebruikt om maatschappelijke en industriële problemen aan te pakken. Hoewel AI duidelijke voordelen biedt in verschillende sectoren, brengen de technologieën die deze voordelen opleveren ook bepaalde risico’s en mogelijke negatieve gevolgen met zich mee. De EU bereikte overeenstemming over een omvattende AI-wet, die de bescherming van het publieke belang en de grondrechten van de burgers zou moeten waarborgen in het zich snel ontwikkelende AI-landschap.

Lees gratis de paper.

 

Gerelateerde artikelen

Artificial intelligence en klantervaring

Artificial intelligence en klantervaring

Artificial Intelligence (AI) opent nieuwe en vergaande mogelijkheden voor organisaties om de klantervaring als nooit tevoren te personaliseren. KPMG onderzocht wat AI zal betekenen voor de klantervaring.

Van AI-implementatie naar ticketless bedrijf: een case study

Van AI-implementatie naar ticketless bedrijf: een case study

Met het implementeren van AIOps ontstaat ook de mogelijkheid van een ticketless bedrijf. Oftewel, het inzetten van AI om alle activiteiten, tickets en alerts uit te voeren, zonder hulp van menselijke vaardigheden. Dit lijkt een ambitieuze visie, maar bij Digitate geloven we dat dit mogelijk is. En om dat te bewijzen, beginnen we bij onszelf.

Bedrijfsbeleid noodzakelijk om AI te laten werken

Bedrijfsbeleid noodzakelijk om AI te laten werken

Wanneer het gaat om generatieve AI zijn er grofweg twee soorten bedrijven: zij die all-in gaan en voor ieder bedrijfsproces kijken of er een geschikte AI-tool is, en zij die terughoudender zijn. Bij beide soorten organisaties is duidelijk AI-beleid noodzakelijk zodat werknemers weten waar ze aan toe zijn.