CIO TV #40 ‘Hoe purpose-led bedrijven veel beter slagen’ met Peter Dew, Janneke Niessen en Jeroen Heijmans

Vandaag bij CIO TV: host Madelein Smit (EVBox) praat met Peter Dew, CDO & CMO a.i. bij DSM, Janneke Niessen Harper’s Bazaar Woman of the Year, en VC CapitalT, Jeroen Heijmans, Area VP bij Salesforce Nederland en Constantijn Van Oranje-Nassau, envoy voor Techleapnl en medeoprichter StartupFest Europe, over ‘purpose led’, diversiteit en inclusiviteit.

Peter Dew legt uit hoe de digitale transformatie bij DSM er uitziet, van het mogelijk maken en controleren van de onderneming tot het stimuleren van nieuwe manieren van werken en het voortstuwen van het bedrijf naar de toekomst. Hij is trots op het doelgerichte leiderschap van DSM, waaronder een mannelijke en vrouwelijke co-CEO, een internationaal divers topteam en evenveel aandacht voor hun drie P’s: people, planet en profit.

Janneke Niessen voegt eraan toe dat het belangrijk is dat iedereen deelneemt aan het ontwerpen van de toekomst met focus op diversiteit en inclusie. Bovendien moeten venture capitalists oppassen om buiten het bekende netwerk te zoeken naar unicorns.

Constantijn van Oranje voorziet een wereld met gelijke en rechtvaardige kansen met technologie die voor iedereen toegankelijk en voordelig is en ondersteuning voor opkomend talent. Er moet nog veel gebeuren. CIO’s zouden moeten investeren in een inclusieve internationale cultuur met onderwijs om toevloed van talent te laten groeien en te veranderen.

Peter Dew sluit af met een pleidooi om uitsluiting uit te bannen: “‘Different’ will make companies better, bring your whole self to work and see the diversity in everybody”. Jeroen Heijmans valt hem bij: “Just do it!”