Bjørn Kreijen
Bjørn Kreijen (Boels) – Psychologie ontmoet klantgerichte technologie
Boels is in 1977 onder leiding van Pierre Boels Sr. gestart als klein lokaal verhuurbedrijf. Inmiddels is het één van Europa’s toonaangevende verhuurorganisaties op het gebied van machines, gereedschappen en tijdelijke huisvesting. Boels is actief in 18 landen, heeft meer dan 730 verhuurwinkels voor professionals en 3.100 shop-in-shop verhuurpunten in bouwmarkten. Boels Rental heeft ruim 7.200 medewerkers in dienst en heeft een omzet van 1,5 miljard euro.
Bjørn Kreijen heeft als Group Director Digital & eCommerce een belangrijk aandeel in de recente ontwikkelingen tot een echte digitale corporate. Hij brengt daarvoor schatten aan ervaring mee bij sterk digitaal- en klantgedreven organisaties zoals Vodafone en Q-Park. Daarnaast is de spreker op CIO&CDO Insights gastdocent op het gebied van psychologie en marketing bij de Universiteit van Tilburg.
Bij Boels startte Kreijen in 2016 aanvankelijk als Group Director Marketing. Wapenfeiten waren daarbij het reorganiseren en aansturen van de Europese marketingteams. Daarbij werden onder zijn hoede initiatieven ontwikkeld op het terrein van marketing intelligence & analytics, segmentmarketing, campaign management, communicatie en online marketing.
Gevalideerde klantreizen
In zijn huidige rol heeft hij digital product management, digital development en ecommerce onder zijn hoede. Speerpunt vormen de gevalideerde klantreizen en optimale klantervaring op basis van de juiste data en systemen. Daartoe is binnen Boels sinds Kreijens aantreden een enorme slag gemaakt. Liefst 92 verschillende websites zijn naar één modern platform bewogen, inclusief self-servicemogelijkheden voor klanten. Er wordt bovendien gewerkt een modulaire, composable architectuur.
Tijdens zijn keynote presentatie op CIO&CDO Insights vertelt hij over de samenhang tussen de groei van Boels en het op basis van de juiste data en technologie centraal stellen van de klant. Daarbij kiest hij twee perspectieven: externe drijfveren die interne verandering aanjagen. En tegelijk intern de zaken zo goed voor elkaar hebben dat je voorop kunt lopen in de markt en voor de klant. Ook inzichten uit de psychologie en gedragswetenschap komen aan de orde.
Tijdens de breakout-sessie, die mede op initiatief van Salesforce-implementatiepartner Nextview wordt gehouden, gaat Bjørn Kreijen dieper in op het wat en hoe van zijn missie binnen Boels.