CIO TV #39 ‘Digital Business Maturity’ met Pascal Pauwels, Vincent Vloemans en Martijn Smit

In de studio: Pascal Pauwels, Group CIO van IKEA, Vincent Vloemans, CIO bij Perfetti Van Melle en Martijn Smit, managing director & technology lead bij Accenture.

Pascal Pauwels vertelt over de veranderende business dynamics: snel omschakelen naar omnichannel met eenzelfde klantbeleving en delivery optimalisatie. IT is geëvolueerd van efficiency tool naar enabler en driver of change. Martijn Smit beklemtoont: “Every business is a tech business”.

Ook Vincent Vloemans ziet in zijn complexe supply chain met landspecifieke distributiekanalen acceleratie met shared basket en een transitie van kosten naar waardeconversatie. Uitdagingen in de digitale transformatie liggen bij legacy en de agile omschakeling.

Pascal ziet de grootste uitdaging in kennis van de toekomst; worden het grotere stores of andere media (3D/VR)? Data gaat de bedrijfsdoelstellingen helpen. Door middel van een pull krijg je de organisatie mee. Bij Vincent is data in de corporate visie opgenomen. Uitdagingen zijn BI ontsluiten, responsiveness en machine learning.

De nadruk van de CIO ligt steeds meer op de dynamiek van business en purpose en niet de tech zelf. Als tip geeft Vincent mee: spendeer tijd in markten, denk na en en voeg dan waarde toe. Pascal besluit met: “stay true to your values“.