Het lijdt geen twijfel dat je met data lakes nieuwe inzichten kunt halen uit enorme hoeveelheden gegevens, afkomstig van oude en nieuwe bronnen.
Aanleg, onderhoud en de daadwerkelijke inzet van data lakes gaat echter niet alle organisaties even goed af. Daardoor slagen ze er niet in te profiteren van door data gestuurde inzichten, waardoor ze waarschijnlijk kansen missen. Data lakes verworden zo tot een passieve dataopslag, in plaats van dat ze uitgroeien tot een data-marktplaats voor betrokken afnemers van gegevens.
Met nieuwe technologieën en organisatorische praktijken kun je data lakes uitbouwen tot data-marktplaatsen. Centraal hierin staan ontwerpprincipes voor agility, bouw van een machine voor de data supply chain en het inrichten van de organisatie voor snel en effectief samenwerken.
In deze uitgave delen we kennis, inzichten en best practices waarmee je de waarde van data lakes kunt maximaliseren en kunt profiteren van een door data gestuurde, intelligente data-marktplaats.
Geïnteresseerd? Laat je gegevens achter om het workbook te downloaden.