Personaliseren van de klantervaring is het belangrijkste doel van leidende data-driven marketeers, volgens onderzoek van Ascend. En dat is niet voor niets: tevreden klanten komen terug.

Deze personaliseringstrend heeft geleid tot snelle investeringen in nieuwe technologieën waarbij sales, marketing en klantenservice afhankelijk zijn van een groeiend aantal applicaties, vaak nieuwe, maar ook bestaande. Marketeers gebruiken gemiddeld zo’n vijfenzestig applicaties voor hun werk.

Op het eerste gezicht zijn al deze nieuwe applicaties nuttig. Ze bieden nieuwe manieren om complexe processen te automatiseren en te schalen, zoals lead-kwalificatie en nieuwe methoden om verschillende kanalen te verbinden. Ze bieden zelfs nieuwe toepassingen zoals personalisatie. Het potentieel is enorm.

Maar al deze technologie heeft ook geleid tot twee uitdagingen. Doordat applicaties datasilo’s afdwingen, versplintert het beeld dat een organisatie van haar klanten heeft.
Daarnaast voorkomen technologische barrières tussen verkoopkanalen en regio’s consistentie tussen deze kanalen.

Door deze twee uitdagingen ontstaan er concurrerende versies van de waarheid, en dit maakt besluitvorming lastiger. Het resultaat is een slechte klantervaring.

Zo bezien leveren nieuwe applicaties weinig méér op dan extra complexiteit. Het resultaat is een suboptimale klantervaring, gedesillusioneerde klanten, verlamde beslissers en machteloze werknemers. En bedrijven denken regelmatig dat ze een geweldige klantervaring bieden, ook al zijn consumenten het daar niet mee eens.

De hoofdoorzaak van een slechte klantervaring is een gebrek aan betrouwbare data. En daarvoor is alleen intelligent data management een oplossing.

In dit ebook schetsen we wat er vaak misgaat en we komen met zeven cruciale stappen die bedrijven kunnen doorlopen om hun klantdata op een juiste manier te managen en een goede customer experience te bieden.

Geïnteresseerd? Laat dan je gegevens achter en download het ebook.

.

close

IT Executive Nieuwsbrief


Elke week een korte e-mail met daarin onze beste content, aankondigingen van evenementen en méér.

Wij delen je persoonsgegevens uitsluitend met derden die deze service mogelijk maken. Lees onze privacyverklaring.

Informatica is the Enterprise Cloud Data Management leader that accelerates data-driven digital transformation. Informatica enables companies to unleash the power of data to become more agile, realize new growth opportunities, lead to new inventions resulting in intelligent market disruptions. Over the past 25 years, Informatica has helped more than 9,000 customers unleash the power of data. For more information, call +31 (0)20 708 1800.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam