Flexibele digitale workflows zijn relevanter dan ooit nu we binnenkort massaal terugkeren naar de werkplek. Organisaties moeten hun medewerkers duidelijk maken dat ze om hun welzijn geven en aan hun veiligheid denken. Ze moeten proactieve en reactieve plannen hebben klaarliggen om de veiligheid van medewerkers en toegang tot zorg te garanderen. En als één ding door de pandemie duidelijk is geworden, is het dat de digitale omgeving moet staan als een huis.

Volgens een studie uit eind 2019 lieten vier op de tien bedrijven wereldwijd hun werknemers op afstand werken. Dit geeft wel aan hoe snel organisaties zich hebben moeten aanpassen in extreem korte tijd. En volgens een survey van de Washington Post blijkt dat meer dan de helft van de gedwongen thuiswerkers in de VS aangeeft dat hun productiviteit thuis hoger ligt. Het niet hoeven reizen, minder afleidingen op kantoor en minder vergaderen werpt duidelijk vruchten af.

Een meerderheid van 55 procent van Amerikaanse werknemers verwacht echter volledig naar kantoor terug te keren, terwijl ongeveer een kwart volledig of deels vanuit huis wil blijven werken. Hoe het ook zij, het aantal mensen dat regelmatig thuiswerkt zal waarschijnlijk flink hoger blijven liggen in de toekomst. Anderzijds kan lang niet iedereen zijn werk blijven doen aan de keukentafel. Dat geldt zeker voor banen in de maakindustrie of de detailhandel.

Leidinggevenden kunnen de toekomstige manier van samenwerken helpen vormgeven. Ze hebben de unieke kans de cultuur van hun organisatie voor afzienbare tijd te beïnvloeden. Maar dan moeten ze wel snel handelen. Plannen om de veiligheid en zorg te garanderen maken daarvan een vanzelfsprekend deel uit. De meeste organisaties hebben deze waarschijnlijk al geïmplementeerd.

Het nieuwe normaal vraagt echter om méér, en dat is een flexibele digitale workflow waarmee bedrijven onder meer alle HR-gerelationeerde zaken kunnen stroomlijnen.

Digitale workflow-apps geven flexibiliteit in een wereld waar physical distancing en remote working de norm zijn geworden. Ze helpen silo’s af te breken en vormen een weerbare basis waarop de business kan bouwen in tijden van nood. ServiceNow heeft hiervoor een complete suite met apps ontwikkeld, waarmee vele grote ondernemingen op dit moment al hun voordeel doen.

Meer weten? schrijf je in voor de aankomende sessie: ‘Back to Work’ op 29 september.

Registreren

 

Als je hieronder je gegevens invult ontvang je bovendien een link naar het ebook dat we erover hebben geschreven.

    REAGEREN

    Plaats je reactie
    Je naam