De expliciete vraag van de klant kent in de IT-dienstverlening vaak een impliciete wens. Om die onuitgesproken behoefte optimaal te kunnen invullen moeten de businessdoelstellingen voor alle betrokkenen duidelijk zijn. Goed inspelen op de klantvraag gebeurt op drie niveaus: eindgebruikers, medewerkers en de klant zelf. Tot die conclusie komt Levi9 Technology Services in een recent verschenen whitepaper.


De hier te downloaden whitepaper bestaat uit drie op zichzelf staande delen, die samen het totale verhaal vormen. De drie documenten zijn opgesteld rondom evenzoveel thema’s: de genoemde drie niveaus van klantintimiteit, die allemaal worden geïllustreerd met een klantverhaal.

Hiervoor zijn Martijn Hohmann (CEO Five Degrees), Johan de Groot (CTO Faktor) en Joeri Kamp (COO Everon) geïnterviewd. Volgens laatstgenoemde vormt een optimale customer intimacy de basis voor maximale businessresultaten. “Zowel voor de korte als voor de lange termijn”, aldus de COO van laadpuntfabrikant EVBox’ zelfstandige softwaretak.

Klantvraag

De klantvraag gaat in de IT-dienstverlening volgens Levi9 Technology Services per definitie verder dan de wensen en eisen van de individuele opdrachtgever. Er zijn altijd meer mensen en afdelingen betrokken. Hun wensen en eisen kunnen afhankelijk van de interne afstemming sterk verschillen.

“De klantvraag gaat per definitie verder dan de wensen en eisen van de individuele opdrachtgever”

De echte vraag is de grote gemene deler van alle deelvragen. De klantvraag is ook die van de eindgebruikers. Vaak blijven bedrijven hier steken in interpretaties en aannames. Het is daarom belangrijk dat de kennis die bedrijven van hun eindgebruikers hebben wel gecheckt is.

Daarnaast moet je volgens Levi9 als IT-dienstverlener heel dicht bij de eigen medewerkers staan. Zelfs een kleine rimpel in hun wisselwerking met de klant en eventueel de eindgebuiker kan op verschillende manieren tegenwerken.

Businesstechnologie

De focus van Levi9 Technology Services ligt sterk op businesstechnologie: de IT waarmee bedrijven zich onderscheiden in de markt. Binnen het nearshore-model ontwikkelen de engineers samen met de business of het bestuur onderscheidende maatwerksoftware. Levi9 heeft zo’n twintig mensen in Nederland werken en meer dan duizend in Oost-Europa.

Geïnteresseerd in de whitepaper? Laat hier je gegevens achter en je ontvangt een link naar de publicatie per e-mail.

    .

    De focus van Levi9 Technology Services ligt sterk op business technologie: de IT waarmee bedrijven zich onderscheiden in de markt. Binnen het nearshoremodel ontwikkelen de engineers samen met de business of het bestuur onderscheidende maatwerk software. Levi9 heeft zo’n twintig mensen in Nederland en meer dan duizend in Oost-Europa – allemaal ambitieuze, hoger opgeleide professionals die goed Engels spreken. Niet gehinderd door overbodige managers doen zij wat het beste is voor de klant. Naast het maatwerk zijn ook commodities belangrijk binnen de dienstverlening van Levi9. Cloud, api’s, business services en serverless computing worden volop ingezet. Al dan niet in combinatie vormen de technologieën een katalysator voor schaalbaarheid en versnelling. Heeft u een business uitdaging en zoekt u een technology partner die hierin kan ondersteunen? Neem dan contact op met Levi9, zodat we samen het gemeenschappelijke doel kunnen definiëren en realiseren: info@levi9.com

    REAGEREN

    Plaats je reactie
    Je naam