Er is veel gezegd en geschreven over een 360-graden klantbeeld, en er bestaan veel meningen over wat het inhoudt en wat het niet inhoudt. Een eenvoudige definitie is dat het een compleet beeld van een individuele klant geeft, dat inzicht biedt in alles wat die klant vindt dat een financiële instelling moet weten over hem of haar.

Er bestaat dus een sterke relatie tussen de volledigheid van klantdata, een 360-graden beeld van die klant en het kunnen bieden van de juiste ervaring, via het passende kanaal voor die klant. En ongeacht of hij of zij de bankzaken digitaal regelt of dat een bankfiliaal doet.

Financiële instellingen willen echter ook gegevens bijhouden over mogelijk toekomstige klanten, voormalige klanten, evenals leden van een huishouden of medewerkers bij een bedrijf: allemaal om hun dienstverlening beter te kunnen laten aansluiten op de vraag van klanten.

Een 360-gaden klantbeeld is vandaag de dag op zichzelf al een strategisch resultaat waarmee een organisatie kan handelen om met klanten in contact te komen, aanbiedingen en nieuwe producten te lanceren, een strategie te formuleren en de beste volgende actie te kiezen.

Kortom, een 360-gaden klantbeeld is het organisatorische brein dat elke klant en alle bijbehorende informatie en interacties van die klant onthoudt. Het zorgt ervoor dat op zich simpele vragen over klanten, simpel te beantwoorden zijn.

Meer weten? Download dan onze whitepaper.

.

Informatica is the Enterprise Cloud Data Management leader that accelerates data-driven digital transformation. Informatica enables companies to unleash the power of data to become more agile, realize new growth opportunities, lead to new inventions resulting in intelligent market disruptions. Over the past 25 years, Informatica has helped more than 9,000 customers unleash the power of data. For more information, call +31 (0)20 708 1800.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam