Om marktrelevantie te behouden, moeten organisaties zich continu aanpassen. Strategische plannen die jaren vooruit blikken, voldoen daarbij niet meer: wendbaarheid is essentieel om te overleven als bedrijf. Adoptie van nieuwe technologie krijgt vaak een prominente plek in een digitale strategie. Maar de business moet hier naadloos op aansluiten, anders zijn ook de meest weldoordachte strategieën tot mislukken gedoemd.

Organisaties moeten hun focus op de ontwikkeling van een digitale strategie deels verleggen naar het integreren van ‘digitaal’ in hun DNA. Processen en werkwijzen moeten op de helling en ingrijpend aangepast: bedrijven moeten transformeren in een high-performance digital organisation (HPDO).

Twee Nederlandse organisaties die dit transformatieproces succesvol hebben doorlopen zijn Randstad en AkzoNobel. Diepte-interviews door Dr. Erik Beulen (Universiteit Tilburg en TIAS Business School) met CIO’s René Steenvoorden en Aloys Kregting hebben geleid tot input voor een whitepaper over HPDO’s.

Aangevuld met een serie rondetafelgesprekken, enquêtes en onderzoek, zet Erik uiteen wat een high-performance digital organisation is, welke bedrijven in de voorhoede zitten, en hoe je daar kunt komen. Interesse? Laat dan hieronder je gegevens achter. Je kunt direct downloaden.


Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. We maken gebruik van derde partijen voor de opslag en verwerking van jouw data. We nemen daarbij de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in acht. In geval van sponsored content zoals rapporten of whitepapers delen wij je gegevens ook met onze partner, die eveneens conform de AVG handelt.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam