De unieke omstandigheden en de cultuur van de zorgsector hebben lange tijd concurrentie en digitale transformatie afgeremd. In die situatie treden grote verschuivingen op.

Niet langer immuun voor veranderingen van buitenaf, laat de zorgsector zich uitdagen en voert deze verbeterslagen uit door digitale informatie en realtime-communicatie in te zetten, waarbij empowerment van patiënten hen een duwtje in de juiste richting geeft.

Patiënten hebben zich een nieuwe rol aangemeten. De traditionele arts-patiëntrelatie is definitief op zijn retour. Patiënten zoeken naar medische informatie, prestaties van medische dienstverleners en vergelijken prijzen. Ze wenden zich tot internet en sociale media om antwoorden te vinden op hun vragen en hun kennis en ervaring te delen.

Patiënten zien het belang van data in de gezondheidszorg, eisen gemakkelijke toegang tot hun eigen medische gegevens en raken gefrustreerd als de gezondheidszorg dit niet kan bieden op een manier zoals ze gewend zijn bij bedrijven uit andere sectoren.

Kortom, patiënten passen de vaardigheden en attitude die ze als consumenten hebben ontwikkeld in de competitieve, datagedreven detailhandel toe op de gezondheidszorg: ze shoppen voor medische diensten.

Het is tijd dat de gezondheidszorg deze ontwikkeling volmondig omarmt. In deze whitepaper lees je er meer over. Geïnteresseerd? Laat dan hieronder je gegevens achter en je ontvangt een link naar de paper per e-mail.

    .

    REAGEREN

    Plaats je reactie
    Je naam