AI, automation en connected experiences sturen de bank van de toekomst. Financiële organisaties vinden zich opnieuw uit en voeren innovaties door in de manier waarop ze data gebruiken en communiceren met klanten en medewerkers.

De hoeveelheid verzamelde data over mensen, producten en organisaties is groter dan ooit. En deze trend zal zich alleen maar versterken. In antwoord daarop verschijnen er steeds betere tools om de groeiende gegevens te analyseren. Daarbij zal artificiële intelligentie (AI) een steeds groter deel van ons dagelijks leven gaan bepalen. Technologie zal ons werk efficiënter maken, ook al zullen we soms ervaren dat we overvoerd raken door de hoeveelheid informatie die we moeten verwerken.

In de financiële dienstverlening is de transformatie naar ‘digitaal’, met een sterke focus op data, al langer gaande. De komende tien jaar verwachten betrokkenen uit de sector echter nog grotere veranderingen in de bankwereld.

AI, automation en connected experiences

De financiële dienstverlening verandert door de opkomst van AI, big data en geavanceerde analytics, concurrentie van technisch bekwame spelers en door consumenten die een naadloze en gepersonaliseerde digitale ervaring verwachten.

CIO’s van toonaangevende financiële instellingen in de wereld voorzien dat het businessmodel van banken er tegen 2030 heel anders uitziet dan nu. Dit wordt bevestigd door onderzoek van ServiceNow. In de komende tien jaar zal de markt voor financiële dienstverlening flink competitiever zijn geworden. En services zullen een superieure klantervaring bieden die voor merkloyaliteit zorgt.

AI, automation en connected experiences sturen de bank van de toekomst. Daarover hebben wij een whitepaper geschreven. Wil je je kennis op dit gebied aanscherpen? Na lezing weet je meer over bijvoorbeeld operationele weerbaarheid, bankieren op maat, ondersteund door intelligente oplossingen, biometrische toepassingen, een flexibel medewerkersbestand en het belang van een goede ervaring voor werknemers.

Geïnteresseerd? Laat dan hieronder je gegevens achter. Je ontvangt direct een link naar de publicatie in je mailbox.

    .

    ServiceNow biedt digitale workflows die geweldige ervaringen creëren en productiviteit stimuleren. ServiceNow gelooft in de kracht van technologie om de complexiteit in onze banen te verminderen. We veranderen oude, handmatige manieren van werken in moderne digitale workflows. Werknemers en klanten krijgen wat ze nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben – snel en eenvoudig.

    REAGEREN

    Plaats je reactie
    Je naam