Marketeers hebben vandaag de dag de beschikking over meer gegevens dan ooit. De uitdaging is al deze data samen te brengen in een bruikbaar, gecentraliseerd 360-graden klantbeeld. Customer data platform-technologie (CDP) is een eenvoudig te implementeren oplossing voor unificatie en delen van gegevens.

Intelligente sturing

Een CDP verzamelt, combineert en biedt inzicht in alle interne en externe klantgegevens. “Een verbetering voor marketeers, een verademing voor de IT-afdeling”, zegt Frans Melenhorst van Squadra. “Zelfs complexe, traditionele organisaties kunnen met een CDP binnen twee jaar groeien naar intelligente sturing op een compleet klantbeeld.“

Klantgegevens zijn doorgaans verstopt in uiteenlopende systemen, bronnen en bestanden. Deze bevatten elk fragmenten van de klantdata, waardoor het totaalplaatje per klant ontbreekt. Daardoor missen organisaties kansen om hun klanten optimaal te bedienen. Zeker in een hoog-competitief speelveld, waarbij steeds meer concurrenten en nieuwkomers gebruikmaken van data in combinatie met data science en technologie, moeten organisaties mee in de ontwikkelingen.

Technologie

“Een CDP is een belangrijk technologisch hulpmiddel bij het creëren van een datagedreven klantbenadering”, zegt Melenhorst. Er moet volgens hem een visie op CxO-niveau zijn waar men als bedrijf en business wil staan en hetgeen men op basis van klantdata wil bereiken.


Workshop

Op 23 januari organiseren het Customer Data Platform Institute (CDPI) en Squadra Group (squadra.nl) een intensieve marketingworkshop Making the Most of Customer Data Platforms over deze snel evoluerende marketingtechsector en bedoeld voor senior professionals in marketing, e-commerce, CRM en CX-posities. De bijeenkomst wordt gehouden in Utrecht en wordt geleid door David Raab, oprichter en CEO van het internationale CDPI. De workshop is voor professionals en bestuurders een goede start om CDP op het juiste niveau te kunnen verankeren.

1 REACTIE

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam