IT-management as a service voor tijdelijk uitbesteden IT-beheer

0

SPS, specialist in IT-beheer en ontwikkelaar van IT-beheersoftware Gensys, introduceert IT-Management as a Service voor het tijdelijk uitbesteden van IT-beheer volgens het cloudmodel.

Met deze vorm van uitbesteden kunnen organisaties IT-beheertaken extern beleggen zonder langdurige verplichtingen en complexe contracten. Dat is ook niet nodig, omdat er op ieder moment op- en afgeschaald, gepauzeerd of gestopt kan worden en er een ‘no cure no pay’ afspraak wordt gemaakt.

Dit is vergelijkbaar met het afnemen van public clouddiensten. Hierdoor kunnen organisaties onmiddellijk extra IT-beheercapaciteit aantrekken of snel mensen vrijmaken om te werken aan innovatieprojecten voor de business. Anders dan bij strategische uitbesteding van IT-beheer, gaat het hier niet om een fundamentele keuze voor de inrichting van het IT-beheer, met alle juridische en organisatorische consequenties en randvoorwaarden die daarbij komen kijken.

Tactisch in plaats van strategisch uitbesteden

Door het tijdelijk uitbesteden van delen van het IT-landschap kan een capaciteits- of kennistekort snel worden opgelost. Dit kan ook door tijdelijk extra mensen aan te nemen, maar het rekruteren is vaak een moeizaam, langdurig en kostbaar proces. Inhuren is ook een optie, maar dat is veelal een dure oplossing, als men al de juiste medewerker kan vinden.

IT-Management as a Service moet niet verward worden met het outtasken of outsourcen om strategische redenen. Zo willen IT-managers geen strategische beslissingen hoeven nemen voor de lange termijn als IT-beheerders nodig zijn voor een project van een half jaar. Zij willen dat het werk snel tijdelijk wordt overgenomen. Met deze nieuwe dienst is dit mogelijk.

Linda Verweij, COO bij SPS: “Wij zien dat organisaties graag willen focussen op innovatie, maar dat zij in de praktijk geremd worden door een gebrek aan resources en de werklast voor de dagelijkse beheertaken. Met de introductie van IT-Management as a Service, verlagen wij voor deze organisaties de drempel om met innovatieprojecten aan de slag te gaan. Medewerkers worden daar ingezet waar ze het meeste nut hebben voor de business en waar zij zelf nog kunnen groeien. Met IT-Management as a Service creëer je snel een oase van rust binnen de organisatie. Dat maakt de weg vrij voor innovatie.”

Meer informatie is te vinden in het whitepaper De 7 kenmerken voor succesvol tactisch uitbesteden van IT of op Tijdelijk IT-beheer uitbesteden.

SPS
SPS uit Reeuwijk is leverancier en ontwikkelaar van de Gensys™ Business en IT Service Management oplossing en aanbieder van de op Gensys gebaseerde RES-Q beheerdiensten en Cloud services. SPS richt zich met name op de Managed Service Providers, Shared Service Centra en op IT-afdelingen van middelgrote tot grote organisaties die met een sterke IT-visie ondersteunend zijn aan de businessdoelstellingen. Als innovatieve IT-organisatie met beheerexpertise vanaf 1994 bij meer dan 450 gerenommeerde klanten is SPS één van de belangrijkste spelers in de BSM en ITSM markt. SPS heeft als doel om voor haar klanten een ‘oase van rust’ te creëren in de snel veranderende IT-wereld, een doorslaggevende factor voor het succes van die klanten.