Solera lanceert TIME voor verzekeringen

Maximale ketenintegratie door innovatieve oplossing voor de uitwisseling van verzekeringsgegevens

0

Solera zet een nieuwe stap in innovatie en ketenintegratie voor de verzekeringsbranche door zijn STS berichtendienst samen te brengen met de EMS berichtendienst van Colimbra in de nieuwe dienst TIME. TIME, de Total Insurance Messaging Exchange, is een platform voor de veilige uitwisseling van documenten en berichten tussen verzekeraars, intermediairs en consumenten.

“Met TIME zijn er meer aangesloten partijen en kunnen we het beste van beide systemen aanbieden – en dit is nog maar het begin. TIME maakt het voor ons eenvoudiger nieuwe diensten te ontwikkelen. Ook consumenten en de Poliskluis van het verbond (mijnverzekeringenopeenrij.nl) kunnen nu worden aangesloten op TIME,” aldus Bram Doveren, Managing Director van Solera Financial Services in de Benelux.

Het einde van dit jaar verwacht Doveren een app te kunnen lanceren, als onderdeel van de TIME berichtendienst, waarmee consumenten direct met hun verzekeraars kunnen communiceren en waar ze hun eigen verzekeringen kunnen verzamelen. Doveren: “Hiermee spelen we in op een behoefte die bij veel consumenten bestaat. We zijn er bijzonder trots op deze innovatie al zo kort na de overname te kunnen presenteren.”

Solera brengt de komende weken de huidige klanten van STS en EMS op de hoogte van de wijzigingen. “Voor alle klanten betekent dit een uitbreiding van onze dienstverlening. TIME geeft in de meeste gevallen direct nieuwe mogelijkheden en de komende maanden blijven we nieuwe functionaliteiten toevoegen.”

Meer informatie op www.solera.nl/time.

Yellow Communications
Yellow Communications is een PR- en communicatiebureau dat klanten enthousiast, met open vizier en een frisse blik tegemoet treedt. Het bureau onderscheidt zich door een scherpe focus op resultaat. Yellow werkt met een team van ambitieuze communicatieprofessionals en partners die zich met hart en ziel inzetten voor de klant. Yellow helpt klanten verder door hun verhaal en kernboodschap onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Het accent ligt hierbij op strategie, contentmarketing en mediarelaties..