Werkplekken zijn vaker het doelwit van aanvallen. Door een risicogerichte aanpak is het mogelijk bedreigingen te identificeren en de juiste maatregelen te implementeren voor een flexibele, maar veilige werkplek.

Bij het ontwerpen van diensten rond de werkplek en infrastructuur nemen we security als integraal onderdeel mee. Een concreet hulpmiddel is bijvoorbeeld het gebruik van privacy enhancing technologies (PET) die helpen bij het borgen van privacy en security in informatieystemen. In de praktijk baseren bedrijven de keuze van maatregelen vooral op de bekendheid van dreigingen, maar Fujitsu gaat een stap verder en baseert deze op de resultaten van een diepgaande risico-analyse.

Lees het gehele artikel op Fujitsu Nieuws.

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com. Fujitsu Nederland heeft circa 600 medewerkers. Belangrijke klanten van onze products en services business zijn onder meer Ahold, Alliander, Arboned, ASML, Belastingdienst, EASI (alle client devices voor de werkplekken van bijna alle ministeries), Equens, Evides, gemeente Almere, Havenbedrijf Rotterdam, IHC Merwede, Luchtsverkeerleiding Nederland (LVNL), Politie, Openbaar Ministerie, Rijks Dienst Wegverkeer (RDW), Provincie Noord-Holland, PWN, Rijkswaterstaat, Robeco, Sint Maartenskliniek, Sabic, Slingeland Ziekenhuis, SurfSara en Taqa Energy. Klanten van Fujitsu waarderen de persoonlijke aanpak, de flexibiliteit van de lokale organisatie en benutten de mogelijkheden die de wereldwijde organisatie biedt.