Organisaties die het goed doen, doen in ieder geval één ding heel goed: ze omarmen het idee dat je nooit klaar bent met leren. En dat is niet voor niets. Ga maar na: in 1950 ging een businessmodel nog bijna een halve eeuw mee. Als we nu vijf jaar vooruit kunnen kijken is het veel. Daarom is het zo belangrijk dat iedereen investeert in zijn of haar ontwikkeling.

Daarbij gaat het niet om een cursus of training hier en daar. En ook gaat het niet direct over de inhoud. In veel organisaties bestaat simpelweg te weinig aandacht voor strategie en cultuur. Want bedrijven die een strategische keuze maken voor kennisontwikkeling en continu leren stimuleren, zijn in alles aantoonbaar beter.

Verwaarlozen van kennisontwikkeling is dodelijk voor een organisatie. Een lager kennisniveau van medewerkers heeft namelijk een directe, negatieve impact op de klanttevredenheid, de klantenbinding, de efficiëntie en dus omzet en winst. Tijd dus om kennisontwikkeling de aandacht te geven die zij verdient.

Wil je voorkomen dat jouw organisatie wordt geremd in haar ontwikkeling? Lees dan onze whitepaper.