Royal IHC en Fujitsu hebben een vijfjarig contract getekend voor de uitbesteding van de servicedesk en werkplekondersteuning van de ruim 2700 medewerkers van het maritiem concern uit Kinderdijk. Naast een efficiënter en goedkoper opererende servicedesk wil Royal IHC dat de IT-ondersteuning makkelijk mee buigt met de ontwikkelingen binnen het concern.

“Met Fujitsu hebben wij de partner binnengehaald die, mede door haar ervaring in binnen én buitenland, deze uitdagingen goed overziet en hierop kan inspelen”, aldus Jan van de Wouw, Group IT Director van Royal IHC.

Lees het volledige persbericht.

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com. Fujitsu Nederland heeft circa 600 medewerkers. Belangrijke klanten van onze products en services business zijn onder meer Ahold, Alliander, Arboned, ASML, Belastingdienst, EASI (alle client devices voor de werkplekken van bijna alle ministeries), Equens, Evides, gemeente Almere, Havenbedrijf Rotterdam, IHC Merwede, Luchtsverkeerleiding Nederland (LVNL), Politie, Openbaar Ministerie, Rijks Dienst Wegverkeer (RDW), Provincie Noord-Holland, PWN, Rijkswaterstaat, Robeco, Sint Maartenskliniek, Sabic, Slingeland Ziekenhuis, SurfSara en Taqa Energy. Klanten van Fujitsu waarderen de persoonlijke aanpak, de flexibiliteit van de lokale organisatie en benutten de mogelijkheden die de wereldwijde organisatie biedt.