Er zijn op dit moment wereldwijd 32 gewapende conflicten en het aantal natuurrampen neemt eerder toe dan af. Miljoenen mensen worden door deze conflicten en crises getroffen. Een van de belangrijkste taken van het Internationaal Comité van het Rode Kruis (ICRC) is om de hulp te bieden waar deze mensen zo dringend behoefte aan hebben.

Daarnaast heeft de humanitaire organisatie de taak om menselijk leed te verzachten en de levens, maar ook de menselijke waardigheid van de bevolking, te beschermen. Een goed functionerend IT-systeem dat is uitgerust met nieuwe technologieën is daarbij onmisbaar, want het personeel en de vrijwilligers die wereldwijd actief zijn, moeten snel en gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren en kunnen vertrouwen op een veilige, wereldomspannende verbinding. Als dit niet het geval is, kunnen mensenlevens in gevaar komen.

De technologische oplossingen van VMware faciliteren deze communicatie en daarmee levert het bedrijf een cruciale bijdrage aan het veiligstellen van de activiteiten van het grootste humanitaire netwerk ter wereld.

Snelle en eenvoudige wereldwijde implementatie van servers dankzij VMware vSphere

Het personeel en de vrijwilligers van het ICRC worden overal ter wereld ingezet en moeten snel contact kunnen opnemen met het hoofdkantoor in Genève. En maar al te vaak ontbreekt het op hun locatie aan de IT-support hiervoor.

Maar dankzij datacentervirtualisatie met VMware vSphere kan het ICRC snel en eenvoudig wereldwijd nieuwe services implementeren om de complexiteit van de eigen infrastructuur het hoofd te bieden. Met filialen en kampen in veel verschillende landen beschikt het ICRC inmiddels over 1500 virtuele machines in het datacenter in Genève.

Bij datacentervirtualisatie speelt ook het veiligheidsaspect een rol en daarom gebruiken we NSX, zodat we microsegmentatie kunnen toepassen op de kritische datafarms in onze datacenters.

Gegevensoverdracht kan het verschil tussen leven en dood betekenen

Het ICRC verzamelt in crisisgebieden gegevens over de mensen die door de situatie zijn getroffen en ook hierbij is beveiliging van groot belang. Door persoonsgegevens te verzamelen kan het ICRC beter zicht krijgen op de situatie en de behoeften van de getroffen lokale bevolking, met name als de situatie te gevaarlijk is om er mensen naartoe te sturen.

De vergaarde gegevens helpen de organisatie ook bij een ander belangrijk aspect van de activiteiten: gezinshereniging en het opsporen van vermiste personen. Maar hierin schuilt een groot risico, want er kan veel schade worden aangericht als deze gegevens in verkeerde handen komen.

Het ICRC heeft dus een netwerk nodig dat veilig is, zodat niet onnodig mensenlevens in gevaar worden gebracht. Het netwerkvirtualisatieplatform VMware NSX Data Center biedt de humanitaire organisatie een oplossing voor dit probleem. Dankzij de jarenlange samenwerking tussen VMware en het ICRC kon het platform in 2017 naadloos in de ICRC-omgeving worden geïntroduceerd.

Het platform ondersteunt het ICRC bij het voortzetten van het werk: “Als humanitaire organisatie hebben we een grote verantwoordelijkheid. We verzamelen de gegevens uitsluitend voor charitatieve doeleinden en een gegevenslek zou de reputatie van het Rode Kruis ernstige schade toebrengen”, zegt Charlotte Lindsey-Curtet, directeur digitale transformatie en gegevens bij het ICRC.

Lindsey-Curtet noemt hier een essentiële voorwaarde voor het werk van het ICRC, want de organisatie wordt grotendeels gefinancierd door vrijwillige bijdragen en dan is een onberispelijk imago en vertrouwen in de oprechtheid van de humanitaire activiteiten van vitaal belang om te kunnen blijven bestaan.

VMware’s technologieën spelen een rol bij het ondersteunen van het belangrijke werk dat Internationaal Comité van het Rode Kruis over de hele wereld verricht. Dankzij de VMware-producten die het ICRC gebruikt, kan de organisatie zich richten op de missies en mensen in crisisgebieden en de hulp bieden die ze nodig hebben.

Since our founding two decades ago, our employees and ecosystem of 75,000 partners have been behind the technology innovations transforming entire industries—from banking, healthcare, and government to retail, telecommunications, manufacturing, and transportation. Every day, we work to solve our customers’ toughest challenges through disruptive technologies like edge computing, artificial intelligence, blockchain, machine learning, Kubernetes and more–to define the digital foundation that will accelerate the next wave of innovation.

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam