Op de journalistenopleiding leer je dat een journalistiek bericht in eerste instantie antwoord dient te geven op de vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. Het wereldje van technologie en business heeft zich de afgelopen jaren aan deze simpele basisregel weten te onttrekken door vooral het ‘waarom’ centraal te stellen. Het waarom van die trend laat zich makkelijk aanwijzen: Simon Sineks bestseller Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action.

Dit artikel is onderdeel van en alleen beschikbaar voor abbonnees

Abbonnee? Log in en lees meteen verder.

Geen abonnee? Probeer nu en lees meteen verder

Blijf op de hoogte

1 jaar voor 100€

Nu 17% korting

1 jaar voor 250€

Blijf op de hoogte

1 jaar voor 100€

Hotze Zijlstra (1964) is taalkundige en heeft al meer dan 30 jaar ervaring in het journalistieke domein. Als ‘vaste freelancer’ doet hij thans de hoofdredactie van CDO Magazine en maakt hij dragende artikelen voor de uitgaven BAAS en CIO Magazine.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Laat alsjeblieft een reactie achter!
Laat hier je naam achter