Wanneer een IT-manager en een IT-dienstverlener samenwerken, heeft de manager één vereiste: dat de serviceprovider past bij de organisatie en dat deze hem helpt om processen te optimaliseren en applicaties te integreren. In de praktijk blijkt echter dat IT-managers vaak worstelen met hun serviceproviders. Dat is geen ideale situatie; het is slecht voor de relatie. Maar hoe vind je een IT-dienstverlener die bij de organisatie past? Het Giarte Outsourcing Performance onderzoek biedt uitkomst in deze zoektocht.

Outsourcing Performance

Outsourcing Performance is de grootste en volledig onafhankelijke vergelijkingsstudie naar de kwaliteit van relaties tussen klantorganisaties en hun IT-serviceverleners in Nederland. Het legt de ervaringen vast van organisaties en hun serviceproviders. De studie vergroot daarmee de transparantie in de markt en geeft IT-managers inzicht in hoe soortgelijke organisaties hun dienstverleners waarderen. Daarnaast geven de resultaten een onafhankelijk beeld van het leverancierslandschap in Nederland en helpt het om te onderzoeken welke IT-dienstverlener het beste aansluit bij de eigen organisatie.

Het onderzoek heeft een aantal focuspunten, zodat er een compleet beeld wordt gecreëerd van hoe een IT- dienstverlener door zijn klanten wordt gewaardeerd:

  • De mate van aanbeveling van de serviceprovider (de Outsourcing Recommendation Score);
  • De ontwikkeling van de relatie;
  • Het vertrouwen in de serviceprovider (de Giarte Trust Score);
  • De mate van tevredenheid over specifieke diensten (gecategoriseerd in Application Management, Infrastructure Management en End User Management);
  • De Customer Effort Score (met betrekking tot de levering van niet-standaard diensten).

De voordelen

De IT-manager kan een aantal voordelen uit dit onderzoek putten. Het geeft bijvoorbeeld een volledig overzicht van de deelnemende IT-dienstverleners en de bijbehorende scores, maar ook van de tevredenheid van organisaties over de relatie en performance van deze dienstverleners. Dit biedt inzicht in de sterke en zwakke punten van een dienstverlener. Daarnaast geeft het onderzoek een actueel profiel van de deelnemende serviceproviders met een grondig overzicht van de Nederlandse markt voor IT-outsourcing. Concluderend weergeeft het totale onderzoek de ontwikkelingen, valkuilen en uitdagingen in de markt voor IT-outsourcing op zowel contract- als technologiegebied.

Ontdek en match

Als IT-manager is het raadzaam om dit onderzoek als bron te gebruiken wanneer je twijfelt over de relatie met de IT-serviceprovider of een nieuwe samenwerking aan wil gaan. Het maakt vergelijkingen mogelijk tussen dienstverleners en de bijbehorende diensten. Door jezelf goed te informeren verzeker je dat je de ideale IT-dienstverlener vindt, waardoor de perfecte relatie tot stand komt.

myBrand biedt de nieuwe servicestandaard voor SAP-dienstverlening. De leidende kernwaarden zijn lange termijn relaties, een geïntegreerde dienstverlening en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met deze kernwaarden onderscheidt myBrand zich niet alleen door de nauwe manier van samenwerken met haar klanten, ook staat myBrand inmiddels bekend als de SAP-dienstverlener die echt verantwoordelijkheid neemt voor succesvolle ICT bij haar klanten. myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie. Het bedrijf bestaat 10 jaar en heeft vestigingen in Geertruidenberg, Apeldoorn en Amstelveen. Er werken meer dan 200 mensen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Laat alsjeblieft een reactie achter!
Laat hier je naam achter