Outsourcing 2020: Co-creatie en werken als één team

Wie in digitale transformatie de eindgebruiker centraal wil stellen, zal ook moeten nadenken over de inrichting van outsourcing. Een traditionele insteek, waarbij vaak de lichten op groen staan maar de eindgebruiker niet tevreden is, past niet langer meer.

Dit is in elk geval de mening van drinkwaterbedrijf PWN, dat rigoureus koos voor digitale transformatie met de eindgebruiker als begin- en eindpunt. Processen worden onder de loep genomen en op basis van design thinking opnieuw vormgegeven als customer journeys.

De spil waarom de transformatie draait, is de XLA (experience level agreement), die zich kenmerkt door KPI’s als first time right, landing zones, voorkomen van herhaling van incidenten en uiteraard de gebruikerservaring.

Na het inspirerende verhaal van Veronie Boonk zal de sessie geheel in het teken staan van discussie en uitwisseling van ervaringen tussen jou en je peers.

De motor van deze ingrijpende verandering is één gezamenlijk team, bestaande uit medewerkers van PWN en Fujitsu. “Op deze manier stappen we af van het ‘klant-leverancier-denken’”, zegt Manager Digitale Transformatie Veronie Boonk van PWN.

Veronie zal in de online sessie uitleggen hoe de vernieuwende samenwerking met Fujitsu beter zichtbaar heeft gemaakt welk werk er gedaan wordt en tot welke resultaten dit leidt. “Dit maakt dat je als opdrachtgever beter regie kunt voeren en je verantwoordelijkheid kunt nemen.” Registreren

Datum

sep 30 2020

Tijd

10:00 am - 11:00 pm

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam