Bij Wolters Kluwer kwam de transformatie naar digitaal al extreem vroeg op de agenda. Pakweg vijftien jaar geleden werd ingezet op een verregaande digitalisering van het portfolio om vervolgens het portfolio flink op te schudden. De basis van technologie en informatievoorziening werd en wordt aangepast aan de wensen van de klant en eisen van de tijd. Onder meer om de volgende veranderingen mogelijk te maken: van een datagedreven organisatie naar een bedrijf dat vanuit de klant geredeneerd werkt aan nieuwe softwareproducten en markten.

Voortdurend voorwaarts

Zeker de laatste tientallen jaren is technologie steeds belangrijker geworden. Dat vraagt om een IT-organisatie die daarin mee beweegt en stappen maakt in volwassenheid. “Samen maken we dat het bedrijf voortdurend voorwaarts beweegt”, aldus CIO Martin Wuite. “Als IT bewegen we intussen, stap voor stap, van operationele naar strategische zaken.”

Martin Wuite werkt inmiddels 19 jaar bij Wolters Kluwer, begonnen bij de Nederlandse Kluwer-divisie en eigenlijk vanaf de start in IT-gerelateerde leidersrollen. Al die tijd is hij, zowel vanuit centraal als decentraal perspectief, ondersteunend geweest aan de continue veranderingen bij de toonaangevende aanbieder van informatiediensten en oplossingen.

Tijdens zijn keynote zal Martin Wuite terug blikken op de ontwikkelingen binnen zijn organisatie, en een tipje van de sluier oplichten als het gaat om de toekomst van het bedrijf.