Operationele excellentie is een voorwaarde voor succesvolle transformatie bij banken. Een goed geoliede operatie helpt een bank digitaal te transformeren en zo een einde te maken aan slechte gebruikerservaringen – van zowel klanten als medewerkers.

Een vlotte operatie helpt ook bij het verminderen van de afhankelijkheid van legacy applications en de daarbij horende silo’s, en helpt bij het opruimen van inefficiënte back office-processen. Zo kan uiteindelijk een moderne en efficiënte organisatie ontstaan die haar klanten een superieure service biedt.

Het transformatieproces begint dan ook allemaal bij die klanten. Dan is het goed te weten dat met name jongere klanten zoeken naar een intensievere relatie met hun bank. Zij zijn gewend aan uitgebreide apps die een complete omgeving bieden en banken moeten hierop inspelen. Zo kunnen banken de communicatie met hun klanten intensiveren en hen functionaliteiten en een zakelijk aanbod bieden waar vraag naar is.

Ook medewerkers moeten worden bediend met liefst één enkel gebruikersvriendelijk platform. Geoptimaliseerde operaties in de front office en middle office geeft hen de flexibiliteit en wendbaarheid om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande te behouden, terwijl de inkomsten kunnen groeien. Cloud-gebaseerde oplossingen kunnen hierin een belangrijke rol spelen, waarmee banken ook nog eens op kosten kunnen besparen.

Daarnaast moeten banken investeren in governance, risk en compliance. Daarvoor moeten zij bouwen aan een geïntegreerde verzameling tools waarmee ze processen rond governance, risk management en compliance kunnen automatiseren.

Een succesvolle transformatie drijft op operationele excellentie. Over dit thema heeft IDC een info snapshot gemaakt. Geïnteresseerd? Als je hieronder je gegevens achterlaat, sturen we de link naar het document direct naar je mailbox.

    .

    REAGEREN

    Plaats je reactie
    Je naam