Marketeers hebben vandaag de dag de beschikking over meer gegevens dan ooit. De uitdaging is al deze data samen te brengen in een bruikbaar, gecentraliseerd 360-graden klantbeeld. Customer data platform-technologie (CDP) is een eenvoudig te implementeren oplossing voor unificatie en delen van gegevens.

Intelligente sturing

Een CDP verzamelt, combineert en biedt inzicht in alle interne en externe klantgegevens. “Een verbetering voor marketeers, een verademing voor de IT-afdeling”, zegt Frans Melenhorst van Squadra. “Zelfs complexe, traditionele organisaties kunnen met een CDP binnen twee jaar groeien naar intelligente sturing op een compleet klantbeeld.“

Klantgegevens zijn doorgaans verstopt in uiteenlopende systemen, bronnen en bestanden. Deze bevatten elk fragmenten van de klantdata, waardoor het totaalplaatje per klant ontbreekt. Daardoor missen organisaties kansen om hun klanten optimaal te bedienen. Zeker in een hoog-competitief speelveld, waarbij steeds meer concurrenten en nieuwkomers gebruikmaken van data in combinatie met data science en technologie, moeten organisaties mee in de ontwikkelingen.

Technologie

“Een CDP is een belangrijk technologisch hulpmiddel bij het creëren van een datagedreven klantbenadering”, zegt Melenhorst. Er moet volgens hem een visie op CxO-niveau zijn waar men als bedrijf en business wil staan en hetgeen men op basis van klantdata wil bereiken.


Workshop

Op 23 januari organiseren het Customer Data Platform Institute (CDPI) en Squadra Group (squadra.nl) een intensieve marketingworkshop Making the Most of Customer Data Platforms over deze snel evoluerende marketingtechsector en bedoeld voor senior professionals in marketing, e-commerce, CRM en CX-posities. De bijeenkomst wordt gehouden in Utrecht en wordt geleid door David Raab, oprichter en CEO van het internationale CDPI. De workshop is voor professionals en bestuurders een goede start om CDP op het juiste niveau te kunnen verankeren.

Squadra supports customers in the execution of their Digital Transformation programs and implementation of eCommmerce and Omnichannel strategies. Squadra consists of a number of practices that focus on the exchange of knowledge and experience in specific domains like Digital Transformation, Master Data Management, Data Science & Machine Learning, Process Management, eCommerce and Matching & Search. Squadra differentiates from the many secondment oriented organisations and adds additional value to its customers. Squadra uses an integrated, business oriented approach with attention for processes, organisation, data and systems. Squadra has a unique, independent position in the market. As such Squadra will not fullfil the role of a system integrator. We do however work closely together with software suppliers and their system integrators to ensure implementations are successful. Squadra.nl

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Laat alsjeblieft een reactie achter!
Laat hier je naam achter