Gerhard van der Bijl (FloraHolland) wint Digital Transformers Award

0

CDO & CIO Gerhard van der Bijl van Royal FloraHolland heeft de Digital Transformers Award 2017 gewonnen. Hij werd geprezen om zijn natuurlijke leiderschap dat volgens de jury tot een branche-overstijgende transformatie van zijn organisatie heeft geleid.

“Vanuit natuurlijk leiderschap brengt Gerhard een complexe en conservatieve branche volop in beweging,” aldus juryleden en voormalig prijswinnaars Anouk Beeren (Deli XL) en Robert van Geffen (Philips). “Niet alleen Royal FloraHolland, maar de volledige sector transformeert mee. Een enorme uitdaging, die Gerhard met overtuiging en flair weet te volbrengen. Hij is een natuurlijke leider en verbinder, die weet hoe hij mensen kan overtuigen en mee kan krijgen.”

Van der Bijl: “Het is heel mooi om juist van vakgenoten deze erkenning te krijgen. Met Royal FloraHolland maken we een transformatie in een traditionele sector door. Dit is een enorme stimulans om daar mee door te gaan en nieuwe stappen te blijven zetten.”

De Digital Transformers Award is in het leven geroepen om de digitale transformatie van bedrijven te stimuleren en het digitale talent in Nederland in de schijnwerpers te zetten. De award ondersteunt de digitale ontwikkeling van bedrijven door op onderscheidende wijze inspiratie, inzicht en ontwikkelmogelijkheden te bieden.

De finalisten zijn dit jaar gekozen uit een longlist met ruim vijftig kandidaten, beoordeeld op visie, resultaten en leiderschapskwaliteiten.

Naast winnaar Gerhard van der Bijl dongen de volgende finalisten mee om de Digital Transformers Award ‘17:

  • Eric van Westbroek, directeur online bij PostNL
  • Frank Verkerk, Chief Digital Officer bij ABN AMRO
  • Han-Menno Depeweg, Head of Digital bij NRC Media
  • Lara Ankersmit, hoofd digitale media bij NOS
  • Peter Sonke, directeur online bij KPN & Telfort bij KPN

Initiatiefnemers van de Digital Transformers Award zijn recruiter Newpeople, digital agency Mirabeau en pr-bureau Lubbers De Jong.