Organisaties staan voor de uitdaging om meer te doen met data. Dat biedt enerzijds geweldige mogelijkheden voor hun businessactiviteiten, bijvoorbeeld door het contact met klanten te intensiveren. Aan de andere dient men ethisch te handelen en de privacy van de consument te waarborgen. “Het draait uiteindelijk om een goede balans tussen de belangen van het individu en de organisatie”, zegt Serge Beaumont, unit manager van Xebia Software Development.

Dit artikel is onderdeel van en alleen beschikbaar voor abbonnees

Abbonnee? Log in en lees meteen verder.

Geen abonnee? Probeer nu en lees meteen verder

Nu 17% korting

1 jaar voor 250€

Blijf op de hoogte

1 jaar voor 100€

Hotze Zijlstra (1964) is taalkundige en heeft al meer dan 30 jaar ervaring in het journalistieke domein. Als ‘vaste freelancer’ doet hij thans de hoofdredactie van CDO Magazine en maakt hij dragende artikelen voor de uitgaven BAAS en CIO Magazine.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Laat alsjeblieft een reactie achter!
Laat hier je naam achter