CIO TV #26 – Met Frans van Duivenboden, Ronald den Elzen en Sake Algra

2100

In deze uitzending: Frans van Duivenboden (Vion Food Group), Ronald den Elzen (Heineken) en Sake Algra (T-Systems).

“To be the best connected brewer binnen de value chain” is de purpose van Heineken met haar smart brouwerijen. Ronald den Elzen legt uit dat connectivity leidt tot inzicht én efficiency. Door de enorme impact van ‘covid’ op klanten en dus op de productmix (van horeca naar thuis), was snel omschakelen cruciaal.

Hij vertelt over de bereikte efficiency-slag door de connected worker en over de industry 4 point 0-visie (zoals autononome voertuigen). Zijn rol ligt bij de uitleg van de digitale transformatie visie en de sturing op verandering.

Voorspelbaarheid en transparantie in de keten van dier tot en met consument staan centraal bij Vion Food Group. Frans van Duivenboden legt uit dat ook hier de impact van covid-19 op klant en afzetmarkt leidde tot een veranderde productmix en valorisatie waardoor snel schakelen binnen de keten noodzakelijk was. Samen met digitalisering zorgt dit voor verbondenheid binnen de gehele organisatie. Binnen de mindset zijn grote stappen gemaakt.

Frans roept zijn peers op om te kijken buiten je eigen wereld en intern connected te zijn met het management en de vloer.

Ankie Tooten is o.a. verantwoordelijk voor de externe communicatie bij CIO Platform Nederland, de vereniging voor en door CIO’s, hun peers en IT-professionals, van grote gebruikers van digitale technologie in Nederland. Met haar achtergrond in communicatie, events én ICT consultancy, draagt ze bij aan de kernwaarden van de vereniging: verbinden, versterken en vertrouwen. Zij is gastredacteur bij IT Executive namens CIO Platform Nederland. https://www.linkedin.com/company/cio-platform-nederland/

REAGEREN

Plaats je reactie
Je naam